شرح وظایف اداره آمار و برنامه ریزی
1- جمع آوری آمار و اطلاعات اداره های مدیریت و ارایه آن به سازمان امور اراضی کشور به صورت ماهیانه یا فصلی
2- انعکاس اخبار به مدیریت روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان جهت انعکاس در رسانه های گروهی
3- پاسخگوئی استعلام های آماری به دستگاه ها و سازمان ها و اداره های مختلف
4- ورود کلیه اطلاعات و آمار در بانک اطلاعات اراضی
5- به روز نمودن سایت اینترنتی مدیریت امور اراضی
6- پیگیری امور مربوط به اعتبارات و همکاری با معاونت محترم برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی در ارتباط با توزیع شهرستانی اعتبارات استانی
7- پیگیری اعتبارات ملی از طریق سازمان امور اراضی کشور و هزینه آن در بخش های مختلف
8- نظارت بر اسکن پرونده های مدیریت امور اراضی
9- همکاری با صدا و سیمای مرکز اصفهان جهت ساخت فیلم های مستند از عملکرد مدیریت امور اراضی
10- برنامه نویسی و نظارت بر اتوماسیون و سیستم های کامپیوتری مدیریت
11- پیگیری تخصیص های شهرستان ها و مدیریت امور اراضی
شرح وظایف اداره حقوقی
1- تنظیم شکایات ، دادخواست و لوایح به مراجع قضائی
2- پیگیری شکایات و دادخواست له یا علیه مدیریت امور اراضی اعم از قوانین اصلاحات ارضی ، کشت موقت ، واگذاری ، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها
3- حضور در جلسات محاکم قضائی (بدوی و تجدید نظر) و دیوان عدالت اداری و دفاع از حقوق دولت (امور اراضی)
4- پاسخگوئی به استعلامات مراجع قضائی
5- بررسی و مشاوره حقوقی در امور زمین و پرونده های مطروحه در مدیریت امور اراضی
شرح وظایف اداره حفظ کاربری
1- انجام امور مربوط به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال 1374 و اصلاحیه آن مصوب سال
2- بررسی درخواست های تغییر کاربری اراضی جهت طرح های مسکونی ، صنعتی ، تجاری ، طرح های عمرانی و ... از طریق کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون مذکور و ابلاغ تصمیمات کمیسیون به متقاضیان
3- بررسی و رسیدگی به درخواست متقاضیان طرح های مرتبط با فعالیت های بخش کشاورزی در راستای ضوابط و مقررات تبصره 4 الحاقی به ماده 1 قانون از قبیل دامداری ها ، مرغداری ها ، گلخانه ها ، دیوارکشی باغ ها و ....
4- کنترل و نظارت بر مجوزهای تبصره 1 ماده 1 و تبصره 4 الحاقی از طریق مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان با نظارت استان
5- پیگیری و اقدامات لازم به منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در راستای مقررات ماده 3 قانون از طریق مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها و مراجع قضائی
6- پاسخگوئی به استعلامات دستگاه های مختلف
7- ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به مجوزهای صادره و سایر امور مربوط به قانون اجرای امور باقيمانده اصلاحات ارضی از جمله صدور اسناد زارعين صاحب نسق و اصلاح اشتباهات ثبتی در اسناد اصلاحات ارضی از طریق شورای اصلاحات ارضی استان
8- تعيين تكليف و انجام امور باقیمانده اراضی مشمول قانون كشت موقت كه بعد از پيروزی انقلاب اسلامی به تصرف كشاورزان در آمده است
9- شناسائی اراضی باير و اعلام به مالكان آنان جهت كشت اراضی در اجرای قانون اراضی بایر مصوب مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی
10- دفاع از حقوق مالكيت دولت و زارعين مشمول وظايف جاری اين مديريت در مراجع قضائی
11- تعیین تکلیف املاک و اراضی تصرفی دولتی مشمول قوانین و مقررات اصلاحات ارضی از قبیل املاک خالصه و اراضی بایر مرحله اول قانون اصلاحات ارضی و ...
شرح وظایف اداره واگذاری
1- واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی به طرح های كشاورزی و توليدی وابسته به بخش کشاورزی در قالب كميسيون ماده 2 و طرح های غير كشاورزی (صنعتی ، مسكن روستايی از طریق بنیاد مسکن ، خدماتی و ...) در قالب كميسيون ماده 21
2- واگذاری زمين برای طرح های زراعت و باغبانی از طریق شورای هیئت هفت نفره به روستاییان
3- نظارت بر واگذاری های انجام شده کشاورزی و غیر کشاورزی
4- معرفی به دفترخانه اسناد رسمی جهت انعقاد قرارداد اجاره یا انتقال قطعی
5- نقشه برداری از اراضی واگذاری جهت رفع اختلافات ، تصرفات غيرقانونی و انتقال قطعی
6- دبیرخانه هئیت 7 نفره و كميسيون ماده 21 و كميسيون ماده 2 |