ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/07/30

قیمت مرغ در اصفهان کاهش می‌یابد


با هماهنگی اتحادیه مرغداری‌ها و انجمن کشتارگاه‌ها قیمت آن به کمتر از ۲۲ هزار تومان برای مصرف کننده کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، حسین ایراندوست در رابطه با افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: به نظر می‌آید مصرف مرغ در جامعه افزایش یافته باشد؛ زیرا گزارش‌های کشتارگاه‌ها نشان می‌دهد از تیرماه امسال تا کنون کشتار مرغ هر ماه افزایش یافته است به طوری که وزن کشتار گزارش شده در تیرماه ۳۵۰ تن، مردادماه ۴۳۰ تن، شهریورماه ۵۰۰ تن و در مهرماه به بیش از ۵۶۰ تن رسیده است.

وی افزود: روند جوجه‌ریزی و پرورش با مشکلی مواجه نبوده است. افزایش قیمت در کل کشور اتفاق افتاده که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از آن ناشی از افزایش مصرف باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان مشکلی از نظر پرورش، تولید و تأمین مرغ نداریم. همواره در فصل گرما مصرف محصولات پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ و مرغ کاهش یافته و با سرد شدن هوا افزایش می‌یابد؛ بنابراین افزایش تقاضا یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ است.

ایراندوست افزود: فقط در صورتی مرغ به قیمت تنظیم بازار می‌رسد که ۱۰۰ درصد نهاده مرغداران توسط دولت تأمین شود. از زمانی که قیمت مرغ ۱۵ هزار تومان تعیین شد، دولت نتوانسته همه نهاده مورد نیاز مرغداران را تأمین کند و در نتیجه هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سایر هزینه‌های تولید از جمله دارو، واکسن، کارگر و ایاب و ذهاب نیز افزایش یافته که ناخواسته موجب فاصله گرفتن قیمت بازار از قیمت مصوب شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در رابطه با تأثیر افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار بر قیمت مرغ تصریح کرد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌ها سهم نهاده‌های دولتی را افزایش دهیم. سهم ۳۰ درصدی نهاده‌های دولتی در فصل بهار، در مهرماه به بیش از ۵۰ درصد رسیده که در ماه‌های آینده به صد درصد خواهد رسید.؛ بنابراین انتظار داریم به زودی قیمت مرغ کاهش یابد.

ایراندوست افزود: کارگروه ستاد تنظیم بازار اصفهان امروز سه شنبه -۲۹ مهرماه - قیمت مرغ را هر کیلو ۲۰ هزار تومان تصویب کرد که با هماهنگی اتحادیه مرغداری‌ها و انجمن کشتارگاه‌ها از فردا قیمت آ ن به کمتر از ۲۲ هزار تومان برای مصرف کننده کاهش می‌یابد.

قیمت مرغ به کمتر از ۲۰ هزار تومان نیز می‌رسد

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سهم دولت در تأمین نهاده‌ها را به ۱۰۰ درصد برسانیم قیمت مرغ به کمتر از ۲۰ هزار تومان نیز خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که دلیل تفاوت قیمت‌های سطح بازار با قیمت مصوب تنظیم بازار چیست، گفت: دلیل این اتفاق تفاوت محاسبات روی کاغذ و نحوه محاسبه قیمت در بازار است.

ایراندوست افزود: در محاسبه قیمت روز مرغ باید قیمت جوجه یک روزه دو ماه پیش در نظر گرفته شود؛ بنابراین با توجه به اینکه قیمت جوجه یک روزه دو ماه قبل حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان بود، قیمت روز مرغ باید تا ۲۰ هزار تومان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: قیمت ۲۷ هزار تومانی را تأیید نمی‌کنم؛ این افزایش قیمت کشوری بوده که ناشی از هیجانات بازار است و باید اصلاح شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمتی که امروز برای مرغ اعلام شد برای وزن ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم است؛ اگر مرغدار بخواهد مرغی با وزن بیش از دو کیلوگرم تأمین کند، خوراک یارانه‌ای دریافت نخواهد کرد.

ایراندوست افزود: امروز اعلام کردیم کشتارگاه‌ها لاشه مرغ را تا هزار گرم عرصه کنند. یکی از اشکالاتی که در اصفهان داریم این است که مصرف کننده را به سمت مصرف مرغ‌های سنگین سوق داده‌ایم که از نظر تغذیه و فرایند تولید اشکال دارد. وزن لاشه باید به کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم برگردد.

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 290
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 290

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32637043
Visitors بازديد هاي امروز: 10218
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا