ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 30 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/04/15

پیشتازی اصفهان در توسعه اراضی زیر کشت طلای سرخ


استان اصفهان با بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت زعفران به عنوان چهارمین استان پیشرو...

به گزارش روابط عمومی ، اصغر رستمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان   اظهارداشت:استان اصفهان با بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت زعفران به عنوان چهارمین استان پیشرو در زمینه توسعه و ایجاد اراضی کشت طلای سرخ در کشور شناخته شده و در شرایط فعلی هم در هر هکتار از اراضی زیر کشت این محصول بیش از ۷ کیلوگرم زعفران در سال جاری تولید شده است.

او افزود:میزان برداشت زعفران در اراضی سطح کشت این محصول در سال جدید افزایش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود روند افزایش سطح کشت طلای سرخ در اصفهان به صورت سالانه ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان یاد آور شد:کشت پررونق زعفران در سال‌های گذشته به مناطق دیگری از استان راه پیدا کرده و هم اکنون کشت این محصول در
۵ شهرستان استان اصفهان که شامل اصفهان، تیران و کرون، شهرضا و برخوار می‌شوند انجام می‌گیرد.

رستمی ادامه داد: کیفیت میزان زعفران استان اصفهان در سال جاری نسبت به سال‌های قبل مطلوب‌تر شده است و این مسئله باعث شده تا کشت طلای سرخ استان اصفهان وارد یک بازار رقابتی بزرگ شود.

او اضافه کرد: درحال حاضر فروش زعفران استان اصفهان در بازار‌های داخلی صورت می‌گیرد، اما لازم به ذکر است تاکنون فعالیت‌های بسیاری را برای صادرات طلای سرخ اصفهان به بازار‌های خارجی انجام داده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سطح کیفیت زعفران استان اصفهان بسیار مطلوب است و همین باعث شده تا اقداماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه ایجاد برند سازی، سرمایه گذاری و بسته بندی محصولات تولیدی زعفران استان اصفهان در سال جدید اجرایی شود.

رستمی ادامه داد: متاسفانه کشور‌های خارجی با خرید زعفران استان اصفهان آن هم به صورت خام فروشی، نام برند شرکت و کشور خود را بر روی آن درج و آن را وارد بازار‌های تبادلاتی میان دیگر کشور‌های خارجی می‌کنند.

او اضافه کرد: جلوگیری از خام فروشی می‌تواند بسیاری از مشکلاتی همچون قاچاق را حل، و به طبق توسعه صنایع تبدیلی این حوزه را در استان اصفهان به دنبال داشته باشد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62160

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 334
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 334

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32791252
Visitors بازديد هاي امروز: 2079
Visitors بازديد هاي ديروز: 7999

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/30 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا