ورود |  عضويت|  EN
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/04/12

ظرفیت استارتاپ‌های بخش کشاورزی در آران و بیدگل استفاده شود


فرماندار آران و بیدگل گفت: نباید از نقش موثر استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان غافل شویم

اسماعیل بایبوردی در نشست کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی آران و بیدگل بیان کرد: رفع موانع تولید و تسهیل‌سازی مقررات مزاحم، تقویت دانش و ظرفیت‌های فناوری بخش کشاورزی می‌تواند به جهش تولیدات کشاورزی و دامداری در این شهرستان کمک کند.

وی خواستار تقویت زمینه‌های حضور حداکثری سرمایه‌گذاران در گردشگری، تولید محصولات دانش‌بنیان، صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات در راستای تحقق جهش تولید شد در آران و بیدگل شد و افزود: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی این شهرستان رفتن به سمت ترویج کشت گلخانه‌ای است که تنها راه مقابله با کم آبی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

فرماندار آران و بیدگل کشت گیاهان دارویی، زعفران و پسته را با توجه به شرایط اقلیمی آران و بیدگل به صرفه دانست و اضافه کرد: تولید سالانه زعفران شهرستان در شرایط کنونی ۴۰ کیلوگرم است که تلاش می‌شود، تولید زعفران و گیاهان دارویی کم‌آب‌بر به ۴۰۰ کیلوگرم تا سال ۱۴۰۴ برسد.

وی از آب و خاک به عنوان ۲ محدودیت بزرگ بخش کشاورزی این شهرستان ۱۰۰ درصد کویری و ماسه‌ای نام برد و یادآور شد: اجرای روش‌های آبیاری نوین و تجمیعی در سطح ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در سال گذشته از جمله اقدام‌های در بخش کشاورزی در راستای این محدودیت‌ها بوده است.

بایبوردی همچنین به اهمیت بیمه کشاورزی در هنگام بروز بحرانی مانند سیل اشاره کرد و با تاکید بر فرهنگ‌سازی ضرورت استفاده از بیمه کشاورزی، خواستار آسیب‌شناسی علت علاقه‌مند نبودن کشاورزان به این مهم شد.

وی در ادامه با اشاره به بارش‌های بهاره و واردن آمدن خسارت به زمین‌های کشاورزی و باغ‌های پسته، گفت: این خسارت‌ها در بخش کشاورزی آران و بیدگل نزدیک به ۳۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نزدیک به ۲۱ هزار هکتار زمین قابل کشت در شهرستان آران‌وبیدگل وجود دارد که از این میزان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت قرار دارد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 190
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 190

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32642463
Visitors بازديد هاي امروز: 4847
Visitors بازديد هاي ديروز: 10791

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا