ورود |  عضويت|  EN
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/03/07

کشاورزان اجازه حفر چاه در حریم قناتهای فریدن را ندهند


حفر چاه در حریم قنات موجب خشکی قنات‌ها شده و اشتغال و تولید را با خطر مواجه می کند

به گزارش روابط عمومی سازمان ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان فریدن گفت: حفر چاه در حریم قنات موجب خشکی قنات‌ها شده و اشتغال و تولید را با خطر مواجه می کند و کشاورزان فریدن نیز باید به ما در جلوگیری از این امر کمک کنند.

حسن احمدی اظهار داشت: شهرستان فریدن ۱۴۳ رشته قنات فعال دارد که به خاطر اهمیت حفظ و نگهداری آب قنات‌ها، در هر سال اعتبارات قابل توجهی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان برای مرمت و بازسازی آن‌ها اختصاص می‌یابد.

وی گفت: قنوات میراث گذشتگان هستند و با کمترین هزینه بهترین و با کیفیت‌ترین آب را به سطح زمین انتقال می‌دهند و به همین دلیل اهمیت زیادی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن افزود: با ساماندهی و حفظ و نگهداری از قنوات بسیاری از مشکلات کشاورزان در تأمین منابع آبی برطرف می‌شود به همین دلیل توصیه شده که به هیچ عنوان اجازه حفر چاه در حریم چاه‌های قنات‌ها داده نشود چراکه در غیر این صورت قنات‌ها خشک و نابود شده و اشتغال و تولید را به خطر می‌اندازند.

احمدی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال‌های اخیر به کشاورزان توصیه می‌شود همچنان به مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آن توجه کنند و الگوهای کشت را رعایت کنند.

وی افزود: کشاورزان با کشت محصولاتی همچون زعفران، موسیر، گل محمدی و گیاهان دارویی را در کنار تولیدات دیگر از جمله گندم، جو، یونجه، ذرت علوفه‌ای، سیب زمینی، پیاز و چغندرقند بکارند و از کشت‌های انبوه تک محصولی پرهیز کنند و اراضی کشاورزی خود را به طور ۱۰۰ درصد مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنند. ‌

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 248
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 248

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32640949
Visitors بازديد هاي امروز: 3333
Visitors بازديد هاي ديروز: 10791

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا