ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/10/25

کشاورزی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است


قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سال زراعی جاری را با میانگین پایین بارش‌ها آغاز کردیم اما امیدواریم در ادامه سال زراعی شاهد افزایش بارش‌ها باشیم زیرا کشاورزی وابسته به آب است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مهندس مهرداد مرادمند قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی و تجهیزات کشاورزی و باغبانی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان اصفهان با وجود مشکلاتی همچون کمبود منابع آبی در مواردی همچون کشت‌های گلخانه‌ای، دامداری و حضور کشاورزان اصفهانی در سایر استان‌ها و تولیدات محصولاتی با کیفیت و کمیت بالا موفق عمل کرده و این نشان از ظرفیت‌های فراوان استان اصفهان در این زمینه است.

وی با بیان اینکه کشاورزی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است اضافه کرد: سال گذشته بیش از سه میلیون و 555 هزار تن محصولات زراعی در استان اصفهان تولید شد که نشان از توانمندی استان در این بخش است، کشاورزی از بخش‌های اصلی اقتصاد محسوب می‌شود و توجه بیشتر به این مقوله ضروری به نظر می‌رسد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: برخورد با عرضه‌کنندگان کودهای غیرمجاز و بی‌کیفیت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان است و در همین راستا آزمایشگاه رسمی کود نیز در مرکز تحقیقات اصفهان به بهره‌برداری رسید تا در این زمینه با توانایی بالاتری حرکت کنیم، نکته مهم اینجاست که باید اصل توازن در مصرف کود رعایت شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف کود در کشور ما نصف میانگین مصرف جهانی است و شاید یکی از دلایل این موضوع را بتوان در مشکلات ناشی از کم آبی و کاهش کشت در برخی مناطق دانست.

مهندس مرادمند گفت: در زمینه سامان‌دهی بازار سموم نیز اقدامات خوبی در حال انجام است، اکیپ‌های نظارتی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط به طور مستمر بر فروشگاه‌های عرضه سم نظارت می‌کنند و با تخلفات برخود می‌شود و امیدواریم شاهد سامان‌دهی بازار سموم در آینده نزدیک باشیم.

وی ادامه داد: سال زراعی جاری را با میانگین پایین بارش‌ها آغاز کردیم اما امیدواریم در ادامه سال زراعی شاهد افزایش بارش‌ها باشیم زیرا کشاورزی وابسته به آب است، از طرفی بارگذاری‌های زیادی بر روی رودخانه شکل گرفته که مشکلات را دوچندان کرده است اما امیدواریم این مشکلات نیز هر چه زودتر پایان پذیرد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 226
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 226

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32637213
Visitors بازديد هاي امروز: 10388
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا