ورود |  عضويت|  EN
سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1395/09/16

جلسه شورای هماهنگی مدیران


آقای مهندس کریمیان ؛ بیش از 50 درصد تولیدات زراعی و باغی استان در حوزه زاینده رود انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ، با حضور معاونین ، مدیران ستادی و شهرستانی شورای هماهنگی مدیران سازمان جهادکشاورزی استان در محل سالن شهید دادخواه برگزار شد .

در این نشست ماهیانه آقای مهندس کریمیان ریاست سازمان با اشاره به بارندگی اخیر سطح استان گفت : بیش از 50 درصد تولیدات زراعی و باغی استان در حوزه زاینده رود انجام می شود که امیدواریم  با بارش های آتی رحمت الهی به بخش کشاورزی استان اصفهان رونق بخشد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود : سیاست  دولت  در رابطه با آب ،ابتدا جلوگیری از  چاه های غیر مجاز ، دوم نصب کنتورهای حجمی هوشمند و اجرای طرح تعادل بخش حوزه های آبی دشت های کشاورزی است .

ایشان همچنین در ادامه با اشاره به اجرای طرح مرغ سایز اقدامات انجام شده در حوزه تولیدات دامی در سطح استان و همچنین اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی را موقعیت مهمی برای استان اصفهان اعلام نمود .

در این نشست آقای دکتر موحدی مدیر دامپزشکی استان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت : از 144 سویه بیماری زا حدود 8 تا 10 سویه این بیماری ها بین دام و انسان مشترک است و برای بخش کشاورزی همه این 144 سویه مهم و خطرزا است و تیپ A برای حیوانات اهلی است .

ایشان همچنان درخصوص توجه و داشتن آمادگی در هنگام شیوع این بیماری همکاری همه نهادهای اجرایی نظارتی و قضایی استان را یک ضرورت در ساعات اولیه شیوع بیماری برای جلوگیری از خسارت های کشاورزی و انسانی مورد تاکید قرار داد .

آقای مهندس صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در بخشی از این نشست درخصوص جانشین پروری گفت : از سال 97 انتصاب مسئولین با تائید کانون ارزیابی جانشین پروری و داشتن گواهی شایستگی که از سوی این کانون ها صادرخواهد شد صورت می گیرد .

آقای مهندس باقرصاد مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی نیز در بخشی از این نشست گفت : در سال جاری 11 هزار300 هکتار طرح اجرای آبیاری در دست اجرا داریم ، 3500 هکتار طرح در حال مطالعه و 3260 هکتار دردست بررسی برای اجرا در سطح استان که بزودی اجرایی خواهد شد .

ایشان در ادامه افزود 760 میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح آبیاری پیش بینی شده است که تابحال 330 میلیارد ریال  آن تخصیص داده شده است  .

 در ادامه این نشست آقای مهندس صفی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی با اشاره به وضعیت اعتباری استان افزود : برای تجهیز و ساماندهی مراکز خدمات کشاورزی شهرستان و همچنین اجرای برنامه های آموزشی ترویجی کشاورزی بصورت استفاده از اوراق قرضه تفاهم نامه و هماهنگی انجام شده است که در اسرع وقت محقق خواهد شد .

آقای مهندس کرمانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در خصوص بیمه کلزا کاران هم افزود : سیاست بیمه محصول کلزا درسطح وزارت انجام شده و این امر محقق خواهد شد . ایشان در خصوص اقدامات انجام شده برای توسعه کشت های گلخانه ای و گیاهان دارویی توضیحاتی را مطرح نمود .

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 240
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 240

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32858093
Visitors بازديد هاي امروز: 6109
Visitors بازديد هاي ديروز: 28303

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/04 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا