ورود |  عضويت|  EN
شنبه 08 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1395/06/09

در اثر خشکسالی بیش از 70 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.


در طی 9 سال پی درپی خشکسالی در سطح استان اصفهان ؛ بیش از 70 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ، کارگروه تخصصی خشکسالی سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان به میزبانی معاونت برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان در سالن شهید دادخواه سازمان برگزار شد .

در این جلسه آقای مهندس احمد صفی گفت : در طی 9 سال پی در پی خشکسالی در سطح استان اصفهان بیش از 70 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است که امید است با روند اجرایی ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و سایر منابع پیش بینی شده جهت مدیریت بحران های بخش کشاورزی  توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص این منابع  بتوان تاحدودی مخاطرات و بحان را مدیریت کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از طرح های مقابله با بحران های کشاورزی افزود : برنامه ریزی برای تامین اعتبار لازم برای  مقابله  و مبارزه با بیماری ها و آفات نباتی  و دامی مهم وبحران زا  از وظایف حاکمیتی است.

در این نشست مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای اردستان و نائین با ارائه گزارشی از وضعیت خشکسالی شهرستان ها و نیازهای اعتباری بخش کشاورزی برای حفظ باغ ها و همچنین باسازی و مرمت قنوات و تثبیت زندگی کشاورزان در شهرستان را مورد توجه قرار دادند .

درادامه نماینده مدیریت بحران استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان ضمن تاکید بر توجه ویژه به بخش کشاورزی استان تصویب و اختصاص  5 درصد اعتبارات مطابق ماده 25 آیین نامه سازمان مدیرت بحران کشور برای یاری رساندن به بخش کشاورزی در معرض بحران یا درگیر بحران را مورد توجه قرار دادند .

شایان ذکر است؛ پایش خشکسالی استان ، بررسی سازو کار ابلاغی از طرح وزارت جهادکشاورزی در خصوص چگونگی حمایت اعتباری از طرح ها و برنامه های مدیریت بحران ، گزارشی از روند اجرایی ماده 25 آئین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و منابع پیش بینی شده جهت مدیریت بحران ها توسط سازمان برنامه و بودجه ، گزارش طغیان افت مگس مدیترانه ای در کاشان از اهداف این نشست بود.

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 355
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 355

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32889830
Visitors بازديد هاي امروز: 460
Visitors بازديد هاي ديروز: 9905

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/08 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا