ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 30 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/06/06

بهره برداری از 4 طرح شیلات و آبزیان در سطح استان


ازمجموع 38 پروژه افتتاحی تولیدات دامی ، بهره برداری از4 طرح شیلات و آبزیان در سطح استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ،به مناسبت هفته دولت  4 طرح شیلات و آبزیان با افزایش 500هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی ،2میلیون 200 هزار قطعه بچه ماهی وظرفیت  30 تن افزایش ماهی سرد آبی  افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 آقای مهندس عباسی مدیر شیلات و آبزیان سازمان گفت : همزمان با اجرای برنامه مختلف در هفته دولت از جمله افتتاح طرحهای تولیدی طی این هفته تعداد 4 مورد از طرحهای  آبزی پروری  استان اصفهان  به بهره برداری می رسد این طرحها اشتغال 20 نفر به صورت مستقیم را  بدنبال داشته و  تمامی این طرحها در مناطق مستعد استان و باهدف استفاده بهینه و افزایش بهره وری از منابع موجود به بهره برداری رسیده و تماما  با هزینه شخصی متقاضیان  به اجرا در آمده است .

ایشان در ادامه افزود:بخش شيلات با توجه به پتانسيل هاي منابع آبي خدادادي در استان ( اعم از رودخانه ، چشمه ، چاه و قنوات ، درياچه ها و استخرهاي ذخيره آب )با دو رویکرد مهم  توسعه و بهبود عملکرد  آبزی پروری و توسعه و ارتقاء فرهنگ مصرف آبزیان بنا گردیده است که در تحقق این هدف استفاده بهینه از منابع و پتانسیلهای آبی جهت تولید انواع آبزیان خوراكي (ماهيان گرم آبي ، سردآبي و خاوياري و ...) و ماهيان زينتي ( انواع زنده زا و تخمگذار)وهمچنين اشتغال ، كسب در آمد و تامين بخشي از نيازهاي غذايي و پروتئيني با ارزش استان را دنبال مي نمايد .

شایان ذکر است: سرانه مصرف آبزيان استان كه هم اكنون بيش از 8 كيلوگرم ميباشد در مقايسه با متوسط جهاني بسيار كم بوده ، كه جهت دستيابي به سرانه مصرف بيش از 10 كيلوگرم با فعاليت هاي فرهنگ سازي و توسعه صنايع فرآوري و بازار عرضه آبزيان در برنامه پيش بيني گرديده است .

استان اصفهان از لحاظ تولید ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره کشاورزی وهمچنین در تولید ماهیان زینتی در کشور رتبه اول را دارد .

فعالیت های شاخص این بخش شامل : پرورش ماهيان گرمابي  ، پرورش ماهيان سردآبي ، توليد ماهي در منابع آبي ، كل توليد آبزيان پرورشي ، ماهيان زينتي ، بچه ماهي قزل آلا می باشد .

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62161

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 243
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 243

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32798599
Visitors بازديد هاي امروز: 9426
Visitors بازديد هاي ديروز: 7999

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/30 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا