ورود |  عضويت|  EN
جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1395/05/07

حضور معاون عمران استانداری در شورای هماهنگی مدیران سازمان


آقای مهندس طرفه معاون عمران استانداری: بخش کشاورزی دارای ویژگی های مهم و خاصی است که از جمله تامین امنیت غذایی جامعه است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان جهادكشاورزي ، با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ،رياست سازمان ، معاونين ، مديران ستادي و شهرستان هاي استان اصفهان شوراي هماهنگي مديران در محل سالن شهید دادخواه سازمان  برگزار گرديد .

دربخش اول این  نشست حجت الاسلام  کوچک زاده مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه  سازمان ،در خصوص شیوه مسئولین از نگاه اسلام گفت:وعده خدا حق است و یقینا" کسانی که دست دل پاک هستند و عمل صالح اجام می دهند و خدمت به خلق خدامی کنند مورد لطف خداوند قرار خواهند گرفت

وی در ادامه افزود: بالاترین عبادت خدمت به خلق خدا بویژه کشاورزان که از شریف ترین مردمان اندمی باشد.

درادامه  اين نشست آقای مهندس قدرت اله قاسمی رياست سازمان گفت:وضعیت موجود آب باتوجه به نوع کشتهایی که داریم  بر اساس صرفه  اقتصادی که دارد نیاز است مورد توجه قرار گیردبعنوان مثال تولید غلات در سطح استان در مقایسه با تولید گل محمدی با همان میزان آب از صرفه ده برابری برخوردار است  و در تولیدات گلخانه ای نسبت به تولید محصول در فضای باز وجود دارد یا کشت هایی مثل کشت زعفران ،پسته و چغندر قند پاییزه وجود دارد.

در بخشي از اين جلسه  آقاي مهندس احمد صفی  معاون  برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با ارایه

گزارشی ازعملکردبودجه سال1394  و مرور موارد مرتبط با بودجه سال 1395 گفت : بر اساس ماده ۲3 دستگاه های اجرایی مکلفند طرح ها و پروژه های مصوب ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه های اجرایی خود در سال 1395 قرار داده و منابع لازم برای مدیریت و اجرای آن ها را از محل اعتبارات خود شامل منابع داخلی و مصوب ابلاغی و تسهیلات بانکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط تامین کنند.

آقای مهندس کرمانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  در ادامه این نشست گفت:برنامه کشت چغندر قند پاییزه در سال 96-95 شامل؛  پیش بینی سطح برنامه تولید چغندر قند در سال زراعی 96-95 ، به میزان 650 هکتار  که  در این راستا انتظار می رود : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به شناسایی کشاورزان پیشرو و انتخاب مکان مناسب برای کشت از لحاظ شرایط آب و خاکی اقدام نمایند، پیگیری لازم جهت تامین ادوات کاشت انجام شود. هماهنگی لازم با کارخانجات چغندر قند به عمل آید و نسبت به تشکیل کلاسهای آموزشی اقدام گردد.

در ادامه مهندس كرماني معاونت بهبود توليدات گياهي سازمان گفت : در سطح مزارع غلات گندم و جو مبارزه با سن گندم را انجام داده ايم و با توجه به محدوديت هاي زماني توانستيم به اندازه لازم اين آفت را كنترل كنيم .

 

بخش کشاورزی دارای ویژه گیهای مهم و خاصی است که از جمله تامین امنیت غذایی جامعه است

در بخش  دوم این نشست که با حضورآقای مهندس طرفه  معاون عمرانی استاندار  و هیئت همراه برگزارشدمباحث توانمندیهای بخش کشاورزی و نیاز  به  همکاری و هماهنگی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

گفت:بخش کشاورزی دارای ویژه گیهای مهم و خاصی است که از جمله تامین امنیت غذایی جامعه ،متاثر بودن از  نهاد جهاد سازندگی برای  توسعه بخش کشاورزی و صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل و مرتع کشور می باشد.

ایشان با اشاره به توانمندیهای استان اصفهان و فشار کم آبی افزود: همکاران این مجموعه با استفاده از روش های نوین آبیاری و کاهش مصرف آب نسبت به تولید راه خوبی را در پی دارند و در حال حاضر به ازای مصرف هر متر مکعب ّ نیم کیلو محصول تولید می شود و باید به 3 کیلو گرم محصول در قبال مصرف 1متر مکعب برسند.

در این نشست آقای مهندس کریمیان نیز گزارشی از مجموعه فعالیت های آب و خاک و امور فنی مهندسی را برای حاضرین ارایه نمود.
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 320
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 320

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32880149
Visitors بازديد هاي امروز: 684
Visitors بازديد هاي ديروز: 9622

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا