ورود |  عضويت|  EN
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/04/21

مرغ با قيمت واقعي به فروش مي رسد


حدود167هزارتن گوشت مرغ و سایر طیور و95 هزارتن تخم مرغ در سال 94در استان اصفهان تولید شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ، خانم فیضی مدير امور طيور سازمان گفت: در سال هاي قبل مرغ زير قيمت تمام شده به فروش مي رفت ولي امسال قيمت گوشت مرغ واقعي و اصلي است.

وی  با بيان اينكه در كل كشور ميزان توليد گوشت مرغ و تخم مرغ را مشخص كرده و مقدار صادر شده را از آن كسر مي كنند تا سرانه مصرف در كل كشور مشخص شود اظهار داشت : سرانه مصرف گوشت مرغ در كشور 24,750 كيلوگرم و تخم مرغ 11,3 كيلوگرم است.

وي افزود: آمار اعلام شده مربوط به سال 93 بوده، ولي سرانه مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ به صورت چشمگير اضافه نمي شود و اين افزايش حدود 250 تا 300 گرم است.

مدير امور طيور سازمان با اشاره به ميزان آمار توليد گوشت مرغ و تخم مرغ در استان اصفهان بيان كرد: 167 هزار تن گوشت مرغ و ساير طيور و 95 هزار تن تخم مرغ در سال 94 در استان اصفهان توليد شده است.

وي با اشاره به ضريب خود كفايي 130 درصدي ادامه داد: به دليل مازاد توليد 30 درصدي در كل كشور و استان اصفهان، برنامه اي براي توسعه كمي نداريم و احداث واحدهاي جديد ممنوع شده است.

خانم فيضي گفت: در سال هاي قبل قيمت مرغ زير قيمت تمام شده بوده است، ولي امسال و در حال حاضر قيمت گوشت مرغ واقعي و اصلي است. در قيمت قبلي گوشت مرغ، مرغدار دچار ضرر شده ولي در حال حاضر قيمت منطقي است.

مدير امور طيور سازمان با بيان اينكه شرايط مصرف و مقطع زماني و مواردي كه توليد را كاهش مي دهد در قيمت تاثير گذار است، گفت: عواملي مانند گرمي هوا سبب كاهش توليد شده چون مرغدار مجبور به وارد كردن زودتر مرغ به بازار مي شود و اين مرغ ها داراي وزن كمتر هستند. همچنين در گرما جوجه ريزي كمتري مي شود و يا ممكن است جوجه ريزي نشود.

ایشان همچنین اظهار داشت در حال حاضر مرغ به قيمت اصلي خود رسيده است و چنانچه مرغدار نتواند با قيمت اصلي مرغ را به فروش برساند و دچار ضرر شود، توليد خود را كاهش داده و در نتيجه سبب افزايش قيمت گوشت مرغ مي شود.

وي با بيان ارتقاي كيفيت توليد بيان كرد: مرغداران با بهينه سازي و اتوماتيك كردن سيستم ها و تهويه ها و تغيير دان خوري و آبخوري مي توانند درصد جوجه ريزي در يك سالن پرورش افزايش و در نتيجه توليد افزايش دهند. از ديگر موارد ارتقاي كيفيت، كاهش سايز مرغ و وارد كردن مرغي با استانداردهاي جهاني به بازار است.

وي افزود: در معيارهاي جهاني وزن مرغي كه از كشتارگاه وارد بازار مي شود 5/1 كيلوگرم است و اين در صورتي است كه اين وزن به طور ميانگين در استان اصفهان بالاي 2 كيلوگرم است.

هر چقدر وزن مرغ كمتر باشد داراي دور ريز كمتر و بافت و كيفيت بهتري است ولي در استان اصفهان مردم خواهان مرغ با وزن بالاي 2 كيلوگرم هستند كه با بازارهاي جهاني خيلي مطابقت ندارد.

وي ادامه داد: يكي از برنامه هاي جهاد كشاورزي در آينده نزديك توليد مرغ با معيارهاي جهاني است كه هم به نفع مصرف كننده و هم به نفع مرغدار است.

خانم فيضي با اشاره به تعداد مرغدارها در استان اصفهان گفت: استان اصفهان داراي حدود 2 هزار واحد مرغداري گوشتي و 186 واحد مرغداري تخم گذار است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: هر سال بر اساس سياست هاي دولت، حمايت از مرغدار متفاوت است. در حال حاضر به دليل اينكه احداث مرغداري جديد نداريم، وامي هم در اين زمينه پرداخت نمي شود، ولي براي بهينه سازي به روز كردن تجهيزات، ارتقاي بهره وري و كاهش مصرف انرژي، تسهيلات مكانيزاسيون پرداخت مي شود.

وي با اشاره به سامانه بهين ياب بيان داشت: واحدهايي كه در دست احداث هستند، يعني از قبل احداث شدند ولي هنوز تكميل نشدند و پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصدي دارند، مي توانند براي دريافت تسهيلات در سامانه بهين ياب ثبت نام كنند. مدير امور طيور جهاد كشاورزي استان اصفهان افزود: همچنين واحدهايي كه نياز به سرمايه در گردش براي خريد نهاده هاي خود مثل دان و بار و جوجه دارند، مي توانند در قسمت سرمايه در گردش اين سامانه كشوري ثبت نام و از تسهيلات استفاده كنند.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62163

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 265
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 265

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32802167
Visitors بازديد هاي امروز: 3503
Visitors بازديد هاي ديروز: 9491

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا