ورود |  عضويت|  EN
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/06/09

اصفهان رتبه نخست کشور در تولید محصولات پروتئینی


امسال 70 هزار تن شیر خام به قیمت تضمینی در اصفهان خرید شد که بیش از 40‌ درصد کل خرید تضمینی شیرخام کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ،امیر حسین افیونی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان  گفت: استان اصفهان در تولید محصولات پروتئینی با تولید یک میلیون و 450 هزار تن انواع محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، شیر و ... رتبه نخست در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که استان در این چند سال اخیر با مشکلات جدی در بحث خشک‌سالی روبرو بوده است، در این شرایط نه‌ تنها با افت تولید محصولات مختلف روبرو نبوده‌ایم بلکه با برنامه‌ریزی منسجم به اهداف مشخص دست پیدا کردیم.

افیونی در مورد طرح ملی خرید تضمینی شیر خام گفت: امسال 70 هزار تن شیر خام به قیمت تضمینی در اصفهان خرید شد که بیش از 40‌ درصد کل خرید تضمینی شیرخام کشور است و 90 درصد وجه آن نیز به صورت نهاده‌های دامی و پول نقد پرداخت شده ‌‌که در پی این اقدام توانستیم بازار شیرخام را کنترل و همچنین بازار نهاده را ثبات برسانیم و در کنار آن همه شیرخشک تولید شده از این محل را به صادرات اختصاص دهیم.

وی با اعلام اینکه با رشد بهره‌وری می‌توان بازار صادراتی را توسعه داد تاکید کرد: استان اصفهان با تولید یک میلیون و 200 هزار تن شیر حدود 17 درصد تولید شیر کشور را به خود اختصاص داده است و بالاترین رکورد تولید در این زمینه را دارد، استان از نظر تولید گوشت مرغ با تولید 165 هزار تن همواره رتبه اول یا دوم در تولید گوشت مرغ در کشور را دارا بوده است، در تولید تخم مرغ نیز استان با تولید 94  هزار تن در سال رتبه سوم کشور  را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در زمینه تولید گوشت قرمز دام سبک و سنگین با تولید سالیانه 62 هزار تن گوشت رتبه پنجم در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است، در مجموع به دنبال افزایش کیفیت و توان رقابتی تولیدکنندگان هستیم تا در بخش صادرات بتوانیم فعال‌تر عمل کنیم.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 338
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 338

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32642071
Visitors بازديد هاي امروز: 4455
Visitors بازديد هاي ديروز: 10791

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا