ورود |  عضويت|  EN
سه شنبه 28 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/05/07

اولین گام برای تشکیل هیات اجرایی گندمکاران خبره استان


عملکرد گندم استان اصفهان 3/8تن الی 4 تن در هکتار می باشد در صورتی که در کشور 3/2تن گندم در هکتار است و برای رسیدن به سطح مطلوب با توجه به وضعیت حاکم در آب کشاورزی استان نگاه تخصصی به تولید گندم استان یک ضرورت است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان(پاج) اصفهان ، با حضور مدیر زراعت سازمان ، کشاورزان پیشرو گندمکار و کارشناسان زراعت شهرستان ها ، مجمع گندمکاران پیشرو استان در محل موزه ترویج برگزار گردید .

در این مجمع مدیر زراعت سازمان آقای مهندس زارع ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت : مشکل کم آبی و خشکسالی های اخیر استان باعث محدودیت در تولیدات زراعی بویژه گندم استان شده است و این امر حضور نگاه کارشناسی در تولید محصول استراتژیک گندم را حساس تر می نماید .

وی در ادامه با اشاره به عملکرد تولیدگندم استان گفت : عملکرد گندم استان اصفهان 3/8تن الی 4 تن در هکتار می باشد در صورتی که در کشور 3/2تن گندم در هکتار است و برای رسیدن به سطح مطلوب با توجه به وضعیت حاکم در آب کشاورزی استان نگاه تخصصی به تولید گندم استان یک ضرورت است .

شایان ذکر است، هدف از انتخاب گندمکار خبره و پیشرو ؛تشکیل هیات اجرایی گندمکاران استان برای حضور در جلسات تهیه و تدوین برنامه های سالیانه و دستورالعمل فنی و بازرگانی گندم وانعکاس مسائل فنی مرتبط با گندم شهرستان ها به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی میباشد .

لازم به توضیح است، خصوصیات گندمکار خبره شامل؛ داشتن عملکرد 6 تن در هکتار در مناطق معتدل و 5 تن در مناطق گرم استان ، داشتن مقبولیت در بین گندمکاران شهرستان،توجه داشتن  به افزایش ضریب خوداتکایی گندم به منظور توانمندسازی دیگر کشاورزان و نیز اعلام آمادگی برای  بهره گیری از مزارع آنها بعنوان کارگاه آموزشی .

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62160

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 193
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 193

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32778926
Visitors بازديد هاي امروز: 5995
Visitors بازديد هاي ديروز: 9261

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/28 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا