ورود |  عضويت|  EN
جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1400/09/10

حضور مدیر توسعه بازرگانی سازمان در استودیو کشاورز


اهدافی همچون تقویت توزیع محصولات و ایجاد زنجیره ارزش و حمایت از کشاورزان از برنامه‌های مدیریت توسعه بازرگانی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان، فرهاد حاج مرادی مدیر توسعه بازرگانی سازمان اظهار کرد: اهدافی همچون تقویت توزیع محصولات و ایجاد زنجیره ارزش و حمایت از کشاورزان از برنامه‌های مدیریت توسعه بازرگانی است. وی ادامه داد: خوشبختانه تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به صورت جدی به میدان آمده‌اند و نقش پررنگی ایفا میکنند، ما نیز از تشکل‌ها حمایت میکنیم، ساماندهی فرآیند تولید تا مصرف نیز از مواردی است به آن توجه ویژه داریم. مدیر توسعه بازرگانی سازمان اظهار کرد: با اقدامات شکل گرفته به دنبال کاهش حواشی بازار، تقویت تشکل‌ها، افزایش عرضه محصولات کشاورزی در بورس و افزایش میزان صادرات در مقایسه با واردات هستیم. وی گفت: در طول سال اقدامات متعددی در زمینه انجام وظایف انجام می‌شود، توسعه پایانه‌های صادراتی را در دستور کار داریم که خوشبختانه کارگر ترمینال فرودگاه اصفهان در این بخش بسیار فعال است. حاجی مرادی گفت: در شرایطی تسهیلاتی برای صادرکنندگان داریم، توانمندسازی و ارتقای دانش تشکل‌ها را در غالب برگزاري دوره‌ها انجام میدهیم، ساماندهی بازار محصولات از طریق مکانیسم‌های مختلف داشتیم. استان اصفهان از سامانه رهتاب به عنوان یک سامانه موفق برای توزیع محصولات بهره می‌برد. وی افزود: ایجاد و افزایش سامانه‌های توزیع از طریق اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی را داریم که نمونه آن سامانه بازرگانی است، همچنین در زمینه صادرات محصولات تلاش شده از موارد مختلف برای کمک به بخش کشاورزی کمک کرد. مدیر توسعه بازرگانی سازمان تصریح کرد: رصد و پایش قاچاق محصولات کشاورزی را نیز انجام می‌دهیم. مدیر توسعه بازرگانی سازمان اضافه کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها باید انجام شود، بسته‌بندی محصولات نیز باید با دقت انجام شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود به خصوص کالاهای خشکبار در بسته بندی‌های داخلی و با ذکر مشخصات توزیع شوند، کالاهای ایرانی را با افتخار در بسته‌بندی ایرانی توزیع کنیم. وی تاکید کرد: رصد بازار و تنظیم بازار از وظایف مدیریت توسعه بازرگانی است که در این بخش فعال هستیم، در حوزه ستاد تنظیم بازار در استان که جز ستادهای بسیار فعال کشور است، کمیته‌های ۷ گانه تشکیل شده که چند کمیته مستقیما تحت نظر جهاد کشاورزي هستند، همچنین کارگروه‌های دیگری نیز داریم که در آنها فعال هستیم. وی عنوان کرد: عرضه و تقاضا در بازار شرایط را تعیین می‌کند، برای نمونه اگر تولید بیش از ۱۰ درصد تقاضا باشد با کاهش هزینه‌ها روبرو خواهیم بود. حاجی مرادی تاکید کرد: بازار کالاهای اساسی با دقت پیگیری می‌شود و تلاش می‌شود از قیمتگذاری دستوری هم اجتناب شود ولی با برخی سیاست‌ها بازار کنترل می‌شود. وی گفت: مردم خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر دارای برچسب قیمت‌ها انجام دهند. مدیر توسعه بازرگانی سازمان افزود: موضوع زنجیره تولید و توریع کالاهای کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، تولیدکنندگان ما باید در زمینه صادراتی به گونه‌ای عمل کنند که زمينه توسعه صادرات فراهم شود، صادرات شرایط خاصی دارد و قوانین دارد که همواره باید رعایت شود تا بازارهای صادراتی از دست خارج نشوند. وی افزود: صادرات یکی از برنامه‌های مهم در زمینه تولید است، در این خصوص روند قانونی خاصی باید طی شود تا بتوان صادرات را انجام داد، دریافت کارت بازرگانی، دریافت تائیدیه از دستگاه‌های محصول و... در این بخش جا می‌گیرد. اصفهان‌نیز ظرفيت‌هاي خوبی صادرات دارد که می‌توان از آنها بهره برد. وی گفت: ابزارهایی برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد، وقتی فروشنده بتواند در بازارها نفوذ پیدا کند می‌تواند از ابزارهای موجود برای ارائه خدمات بهتر بهره ببرد. حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در این بخش می‌تواند مفید باشد.
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 501
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 501

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32887843
Visitors بازديد هاي امروز: 8378
Visitors بازديد هاي ديروز: 9622

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا