ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/01/19

۴ هزار تُن گوشت مرغ در سردخانه‌های اصفهان ذخیره شد


ذخیره سازی افزون بر چهار هزار تُن گوشت مرغ در سردخانه‌های این استان در سه ماه اخیر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از ذخیره سازی افزون بر چهار هزار تُن گوشت مرغ در سردخانه‌های این استان در سه ماه اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، آقای حسین ایراندوست اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا در بازار، این میزان گوشت مرغ با کیفیت مناسب در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد که برای ماه‌های پیش رو کمبودی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تولید این ماده غذایی پر مصرف در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود ۲۰ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: بسیاری از رستوران‌ها، هتل‌ها، تالارها و دیگر مجموعه‌ها از زمان شیوع ویروس با کسادی کار روبه رو شدند و مصرف مواد غذایی از جمله گوشت مرغ را در آنان در پی داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: از سوی دیگر خرید گوشت مرغ در بین مردم هم کمتر شد و در نهایت ذخیره این ماده غذایی در استان را بالا برد.

به گفته ایراندوست بخشی از گوشت مرغ منجمد شده قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارد که تحقق آن مستلزم همکاری سایر نهادهاست.

وی با بیان اینکه مرغداران در زمان همیشگی اقدام به جوجه‌ریزی کردند، ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام استان خرید حمایتی خود را انجام داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار این منطقه را ناشی از همان کم شدن تقاضا دانست و گفت: اکنون بازار کشش جذب تمامی تولیدات را ندارد و ذخیره‌سازی که نگهداری آن را تا یک سال میسر می‌کند بهترین راهکار است.

۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری شامل یکهزار و ۹۵۰ واحد گوشتی و ۴۵۰ واحد تخم گذار و مرغ مادر در استان اصفهان وجود دارد. همچنین ۲۰ کشتارگاه صنعتی مرغ در استان فعالیت دارند.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 329
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 329

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32637505
Visitors بازديد هاي امروز: 10680
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا