ورود |  عضويت|  EN
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/06/11

توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است


182 هزار تن جو نیز در این سال در استان کشت شده که 31 هزار تن آن خرید تضمینی شد و مابقی به دلیل ثبات حاصل از خرید تضمینی دولت به قیمت بالاتر توسط بخش خصوصی خریداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ، مهندس کرمانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با پروژه‌های افتتاحی این هفته گفت: از 173 پروژه جهاد کشاورزی 18 پروژه به معاونت بهبود تولیدات گیاهی مرتبط است که 15 پروژه شامل 15 گلخانه به مساحت 7 هکتار است زیرا توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است و در همین راستا گلخانه‌های زیادی در حال ساخت است.

وی از رشد 200 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و گفت: در سال زراعی 93 بالغ بر 302 هزارتن گندم آبی و دیم در اصفهان برداشت شده که 175 هزار تن آن را خرید تضمینی کرده‌ایم که در قیاس با سال گذشته 200 درصد رشد در خرید تضمینی این محصول ثبت شده است.

کرمانی تصریح کرد: 182 هزار تن جو نیز در این سال در استان کشت شده که 31 هزار تن آن خرید تضمینی شد و مابقی به دلیل ثبات حاصل از خرید تضمینی دولت به قیمت بالاتر توسط بخش خصوصی خریداری شد.

وی ادامه داد: توسعه کشت نشایی پیاز در 2200 هکتار که 62% از کل کشت پیاز استان را شامل می‌شود و تاثیر چشم‌گیری در مصرف آب دارد و برنامه ما توسعه بیشتر آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشت نشایی ذرت به صورت آزمایشی و موفقیت‌آمیز بودن نتایج آن برای توسعه و کشت در سال‌های آتی و کشت موفقیت‌ آمیز خصیل جو به عنوان گیاه علوفه‌ای و جایگزین کردن آن با کشت تابستانه ذرت که قسمت اعظمی از مصارف آب کشاورزی استان را شامل می‌شد. کشت پاییزه چغندر قند نیز دیگر اقدام موفقیت‌آمیز معاونت بهبود محصولات گیاهی بود که در ادامه توسعه خواهد یافت و جایگزین کشت تابستانه و معضلات کم آبی آن خواهد شد، همچنین در یک سال اخیر مبارزه موفقیت‌آمیزی با آفت سن گندم صورت گرفت که هیچ مورد برگشتی از آن گزارش نشد.

وی تشکیل تشکل گندم‌کاران استان را نیز اتفاقی با ارزش برای کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: در این تشکل در آینده می‌توان از تجارب سایر کشاورزان برای بهبود کشت بهره جست و با افزایش آموزش‌ها، بهره‌وری را فزونی بخشید، همچنین در این مدت بیش از یک هزار و 400 دستگاه تراکتور شماره‌گذاری شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 271
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 271

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32638943
Visitors بازديد هاي امروز: 1327
Visitors بازديد هاي ديروز: 10791

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا