ورود |  عضويت|  EN
سه شنبه 04 اردیبهشت ماه 1403
 
Module Border Module Border
  شاخص سوم 

 

محور اثر بخشی و کارایی در فرآیندها و روش ها (120 امتیاز)

 

شاخص سوم  

اجرا و استمرار نظام پذیرش وبررسی پیشنهادات

35  امتیاز

جمع امتیاز نهائی

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

1

استقرار نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد و تشکیل کمیته های مربوطه

100%

2

2

 

با تأیید کمسیون تحول اداری سازمان و ابلاغ رییس سازمان ترکیب کمیته اصلی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهادر مرکز سازمان تعیین شده است. ترکیب کمیته و اعضاء آن به پیوست می باشد.

 

تعيين تركيب كميته های تخصصی و ..

قسمت1

قسمت2

قسمت3

قسمت4

قسمت5

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

2

تعیین روش ارایه و زمینه های پیشنهاد و دامنه امتیازها ودامنه امتیازها و فرآیند پرداخت پاداش

100%

2

2

 

تعیین روش ارایه و زمینه های پیشنهادات طی دستورالعمل اعمال امتیاز پیشنهادها در طرح مسیر ارتقاء شغلی کارشناسان ، مشاوران و مدیران شاغل در وزارت متبوع  که توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اعلام گردیده است  و به پیوست می باشد.

 

تعيين روش ارائه و دامنه و فرآيند پاداش

قسمت1

قسمت3

قسمت4

قسمت5

قسمت6

قسمت7

قسمت8

قسمت9

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

3

نرخ مشارکت (تعداد پیشنهاد دهندگان  تقسیم بر کل کارکنان ضرب در عدد صد)

100%

5

5

 

باتوجه به اینکه تعداد کارکنان سازمان اعم از مرکز استان و شهرستان تابعه 1602نفر می باشند تعداد پیشنهادات رسیده بالغ بر  55فقره پیشنهاد بوده است که حدود 5/3 کارکنان پیشنهاداتی را برای کمیته ارسال نموده اند به پیوست تعدادی از پیشنهادهای رسیده ارسال می گردد.

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

4

درصدپیشنهادهای اجراشده (تعداد پیشنهادهای اجرا شده تقسیم بر تعداد پیشنهادهای قابل اجراء صربدر عدد صد)

100%

4

4

 

 

تعداد پیشنهاداتی که قابلیت اجرا داشته اند 15 پیشنهاد بوده است و تعداد پیشنهاد های اجرا شده بالغ بر 5 پیشنهاد می باشد که تقریباً حدود 10%پیشنهادات به مرحله اجرا در آمده اند

 

 

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

5

نتایج حاصل از اجرای پیشنهادها:

1- میزان کاهش هزینه ها

2- میزان افزایش سرعت انجام کار

3- میزان افزایش رضایت ارباب رجوع

100%

 

5

5

5

 

5

5

5

 

برآیند پیشنهادات مطمئناً خصوصیات مذکور را دارد پیشنهادات عمدتاً دو دسته اند پیشنهاداتی می توان کمی نمودو آثار آن را در صرفه جوئی وکاهش هزینه ها مشاهده نمود مثل پیشنهادهای اجراء شده در زمینه ارزشیابی کارکنان و یا آموزش ضمن خدمت کارکنان که هم اکنون بصورت نرم افزار در پرتال سازمان نصب شده و همکاران بدون تکمیل فرم بصورت دستی ودر محیط مجازی می توانند فرم ارزشیابی خود را تکمیل نموده و برای تائید کنندگان بعدی ارسال نمایند و یا فرم آموزش ضمن خدمت که دیگر نیاز نیست گواهی پایان دوره را ارسال نمایند بلکه از طریق نرم افزار دوره های گذرانده شده را وارد نموده و فایل آن را برای استفاده اموراداری ارسال خواهند نمود. پیشنهادات دیگری نیز ارسال می گرددکه بیشتر کیفی است و تاثیر آن در شاخص های کلی ، اختصاصی و عملیاتی دستگاه  می باشد.مثلاً افزایش محصولات کشاورزی و یا استفاده بهینه از روش های آبیاری و یا راندمان محصول و غیره لذا بعضی از پیشنهادات در چارچوب فوق قابل تصور نیست ولی قطعاً تاثیرات خود را در عرصه و عملیات اجرائی و کار خواهد داشت که از آن دسته پیشنهادات نیز به کمیته واصل می گردد.بنابراین این بند بصورت صد در صد تحقق یافته است.

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

6

انجام امور مربوط به فرهنگ  سازی، آموزش و اطلاع رسانی در زمینه نظام پیشنهادها

100%

3

3

 

 

Pارایه راهنمای چگونگی ارایه پیشنهاد و چگونگی پیگیری مراحل اجرای آن .

با توجه به ایجادو نصب نرم افزار "ایده " برروی پرتال سازمان مراحل اجرایی نظام به شرح زیر می باشد.و اطلاع رسانی و آموزش از طریق زیر انجام می گیرد.

1ـ ورود به پرتال سازمان جهادكشاورزي استان اصفهان به نشاني :www.agri-es.ir

2‌ـ انتخاب لينك سايت نظام پيشنهادات"ایده "

3ـ انتخاب آيكن ارسال پيشنهاد.

4ـ مطالعه كامل قوانين ومقررات مربوط به ارايه پيشنهاد.

5 ـ كليك بروي آيكن قبول.

6 ـ تكميل مشخصات پيشنهاد دهنده بصورت كامل.

7ـ تكميل كامل فرم هاي مشخصات پيشنهاد.

8 ـ كليك بروي آيكن ارسال.

9ـ دريافت شماره پيشنهاد ارايه شده و يادداشت جهت پيگيري مراحل بعدي. 

Bمراحل و چگونگی پیگیری پیشنهاد ارائه شده به کمیته نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات 

1ـ انتخاب لينك سايت نظام پيشنهادات.

2ـ كليك بروي آيكن پيگيري پيشنهاد.

3ـ درج شماره پيگيري پيشنهاد يا كد ملي شخص پيشنهاد دهنده.

4ـ ملاحظه مسير بررسي پيشنهاد ارايه نموده. 

کلیه پیشنهادات می بایست از طریق پرتال سازمان طبق قوانین و مقرراتی که وضع شده است ارسال گرددو به پیشنهاداتی که خارج از روال ارسال گردد به دلیل عدم امکان رعایت  چارچوب و ضوابط ترتیب اثر داده نخواهد شد و به فرد پیشنهاد دهنده عودت می گرددهمچنین از ارائه دهنده پیشنهاد خواسته می شود که پیشنهاد خود را از طریق جایگاه اینترنتی موجود ارائه نماید

Pارایه گزارش پیشنهادات رسیده وپیشنهادات مصوب در خبرنامه داخلی سازمان با عنوان برکت .

Pانجام تبلیغات در جهت جلب مشارکت کارکنان از طریق اتوماسیون مکاتبات اداری سازمان.

Pارایه تقدیر نامه با امضاء رییس سازمان به پیشنهاد دهنگان و درج اسامی آنان در خبرنامه برکت.

 

ردیف

عنوان فعالیت

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیاز خود ارزیابی

امتیاز نهائی

7

ایجاد بانک الکترونیکی بادرج مشخصات کامل پشنهاد و پیشنهاد دهنده

100%

4

4

 

 

بانک اطلاعاتی با عنوان "ایده"با توجه به توانایی نرم افزار با ارایه پیشنهادات، در نرم افزار موجود می باشد .که در آن مشخصات پیشنهاد دهنده یا پیشنهاد دهندگان، موضوع پیشنهاد، شرح وضعیت موجود، شرح پیشنهاد و مقایسه با هردو همراه با  درج تاریخ ارایه پیشنهاد موجود می باشد .

 

جدول نتیجه اجرای نظام پیشنهادات

تعداد کارکنان

تعداد پیشنهادهای دریافت شده

تعداد پیشنهادهای بررسی شده

تعداد پیشنهاد های اجرا شده

مجموع پاداش پرداخت شده (ریال)

مجموع کاهش هزینه ها پس از اجرای پیشنهاد ها

میزان کاهش زمان انجام کار پس از اجرای پیشنهادها

مکانیزاسیون حاصل از اجرای پیشنهادها

1602

55

55

5

با توجه با کمبود اعتبارات در سال قبل،پاداش ها در سال آینده پرداخت خواهد شد .

هزینه ها کاهش داشته است ولی دقیقاً برآورد نشده است

کاهش زمان انجام کار به نحو محسوسی کاهش یافته است

چند پیشنهاد از جمله ارزشیابی کارکنان ،آموزش ضمن خدمت و... مکانیزه شده است

 

تحليل عملکرد :

ارزيابي عملكرد

نقاط قوت :

1- تحت وب بودن نرم افزار و نصب آن بر روی پرتال سازمان

2- امکان ارایه پیشنهاد توسط کارکنان وارباب رجوع .

3- کارشناسی خوب پیشنهادات درمسیر تصویب یا رد آن با دلایل متقن ومنطقی

4- بررسی دقیق تر پیشنهادات تصویب شده در کمیسیون تحول اداری.

 

نقاط ضعف:

1- پائین بودن مشارکت همکاران و ارباب رجوع.

2- سرعت پایین اینترنت در شهرستان ها که عموماً باعث عدم مشارکت آنان شده است .

3- عدم آشنایی کامل کارکنان و ارباب رجوع با این نرم افزار

 

 

اقدام های لازم برای بهبود عملکرد:

1- فعالیت موثرو به موقع كميته نظام پذيرش و بررسي پيشنهادات.

2- برگزاري جلسات منظم درجهت بررسی به موقع پیشنهادات دریافتی .

3- تقدیر و تشکر از تمام کسانی که پیشنهاد ارایه نمودند.

4- فراهم نمودن امکانات مورد نیاز درجهت جلب مشارکت بیشتر کارکنان و حتی ارباب رجوع

 

Module Border Module Border
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 209
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 209

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32858874
Visitors بازديد هاي امروز: 6890
Visitors بازديد هاي ديروز: 28303

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/04 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا