ورود |  عضويت|  EN
چهارشنبه 05 اردیبهشت ماه 1403
 
Module Border Module Border
  شاخص دوم 

 

محور اثر بخشی و کارایی در فرآیندها و روش ها (120 امتیاز)

 

شاخص دوم   

بهبود فرآیندها     

60  امتیاز

جمع امتیاز نهائی

 

ردیف

عنوان فعالیت

تعداد

درصد تحقق

حداکثر امتیاز

امتیازخود ارزیابی

امتیاز نهائی

1

روش های اختصاصی

مستند سازی فرآیندها

196

100%

2

2

 

اصلاح فرآیندها

41

"

5

5

 

اتوماسیون فرآیندها

41

"

5

5

 

ارائه غیر حضوری خدمت

7

"

6

6

 

نتایج و دستاوردها

 

 

کاهش هزینه انجام فرآیند

برآورد نشده

"

4

4

 

افزایش سرعت انجام فرآیند

قابل توجه

"

4

4

 

افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمت

مطلوب

"

4

4

 

2

روش های مشترک

مستند سازی فرآیندها

عدم مصداق

 

2

2

 

اصلاح فرآیندها

"

 

5

5

 

اتوماسیون فرآیندها

"

 

5

5

 

ارائه غیر حضوری خدمت

"

 

6

6

 

نتایج و دستاوردها

 

 

کاهش هزینه انجام فرآیند

"

 

4

4

 

افزایش سرعت انجام فرآیند

"

 

4

4

 

افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمت

"

 

4

4

 

یکی از فعالیتهائیکه همواره مورد توجه این سازمان بوده است " اصلاح و بهبود فرآیندها " می باشد که عمدتاً با استفاده از ابزار بهبود مستمر و یا مهندسی مجدد این امکان تحقق یافته است اگر به مستدات سالهای گذشته نظری بیفکنیم خواهیم دید که این منظور تاچه اندازه تحقق یافته است و سازمان نیز همواره سعی نموده که این منظور به بهترین نحو ممکن حاصل گردد. در سال 1387مستندات تعداد 164فرآیند که اقدامات لازم برای  احصاء ، مستند سازی ، اصلاح  و بازنگری برخی از  فرآیندها انجام گردید ه بود  بطور مشروح در گزارش ارزیابی عملکرد مذکور آمده است در سال 88 نیزسعی شده است توجه بیشتری به اصلاح و بهبود فرآیندها صورت گیرد که به پیوست بطور مشروح  به آن پرداخته شده است. مکانیزه نمودن فرآیندها با استفاده از پرتال سازمان یکی از دستاوردهای حاصل شده در سال 88بوده است با این کار به نحو چشمگیری در صرفه جوئی ، افزایش سرعت انجام کار ، کیفیت و کمیت ارائه خدمات و رضایتمندی ارباب رجوع توفیقاتی به دست آمده است از جمله اقدامات انجام شده مکانیزه نمودن فرآیند نظام پیشنهادات تحت عنوان "ایده "، فرآیند نظام ارزشیابی کارکنان ، فرآیند پاسخگویی به شکایات ، فرآیند نظر سنجی الکترونیکی ، فرآیند آموزش ضمن خدمت ، فرآیند مربوط به الکترونیکی نمودن فیش های حقوقی کارکنان و حدود 33 روند ارائه خدمات که جملگی روی پرتال سازمان نصب شده است و می توان ملاحظه نمود. البته باید به این مطلب نیز توجه نمود که فعالیت تصدی گری سازمان که مستقیماً با ارباب رجوع در ارتباط می باشد بسیارکاهش یافته است کمتر فعالیتی را می توان پیدا نمود که به بخش غیر دولتی واگذار نشده باشد لذا توجه اصلی سازمان معطوف به وظایف اصلی خود که برخی از آنها عبارتند از :ترویج کشاورزی ، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ، یکپارچه سازی اراضی، جلوگیری از کوچک شدن اراضی و بهبود روشهای جدید  عملیات بهزراعی کشاورزی و باغات و غیره می باشد.

از جمله دستاوردهای سازمان در سال 1388 اجرای مدیریت کیفیت iso9001-2008 می باشد که در اواسط سال 1389 کل پروژه عملیاتی و به بهره برداری خواهد رسید. در این راستا کلیه فرآیندهای سازمان مستند سازی و مورد اصلاح قرار گرفته است . در ادامه  پروژه مدیریت کیفیت فعالیت اصلی سازمان در سال 89 و 90 معطوف به بازنگری فرآیندها و بهبود و توسعه خدمات قابل به مراجعین ارائه  خواهد بود.

 

 

تحليل عملکرد :

ارزيابي عملكرد

نقاط قوت :

1- از اساسی ترین کارهای سازمان می باشد.با اصلاح فرآیندها و سیستم ها کلیه روشهای سازمان و بخصوص روشهائی که با ارباب رجوع در ارتباط می باشد اصلاح شده و در سرعت و دقت و بطور کلی کیفیت کار تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت .

 

نقاط ضعف:

1- به علت مشغله کاری همکاران و بخصوص تاثیراتی که دراثر بازنشستگی ایجاد شده است کمتر کارشناسان سازمان فرصت بازنگری فرآیندهارا دارند و این امر در دراز مدت  باعث خواهد شد فرآیندها ی سازمان که بایستی همواره مورد تجدید نظر قرار گیرد در یک مقطع متوقف خواهد شد

2- در اصلاح فرآیندها الزاماً کاهش هزینه ،افزایش سرعت کار و یا رضایتمندی ارباب رجوع مورد نظر نیست بلکه بهبود فرآیند به نحوی که باعث ارتقاء سطح کیفیت و کمیت کار شودمورد نظر است در این راستا ممکن است کاهش هزینه و یا سرعت انجام کار و رضایتمندی ارباب رجوع باشد ولی اساس کار بر بهبود فرآیند می باشد 

 

اقدام های لازم برای بهبود عملکرد:

1- از راهکارهائی که می توانددر این خصوص تاثیر گذار باشد استفاده از شرکتهائی است که در این زمینه فعالیت دارند و با انعقاد قرارداد هائی می توان کلیه فرآیندها را به این شرکت ها سپرد و هرچند گاهی مجدداً مورد بازنگری قرار داد 

 

Module Border Module Border
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 199
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 199

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32860115
Visitors بازديد هاي امروز: 594
Visitors بازديد هاي ديروز: 7537

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/05 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا