 |
شرح خبر |
 |
1404/09/04
مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی : در دنیای پیچیده امروز باید راهحلهای فناورانه بومی برای کشاورزی استان اصفهان خلق کنیم
با بهرهگیری از فناوریهای متناسب با نیازهای محلی و ظرفیتهای جوانان خلاق کشور میتوان مسائل بخش کشاورزی را در جهان امروز بهصورت پایدار حل کرد |
 |
|
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، عبداله موموندی در نشست تخصصی حاشیه نمایشگاه بینالمللی کشاورزی اصفهان با اشاره به تحولات پرشتاب جهانی اظهار کرد: «در عصری زندگی میکنیم که سرعت تغییرات بسیار بالا رفته، قدرت پیشبینیپذیری کاهش یافته و علیرغم تمام فناوریهایی که در اختیار داریم، با سطح بالایی از عدمقطعیت و ابهام روبهرو هستیم.»
وی با بیان اینکه دنیای امروز دیگر ثابت و پایدار نیست، افزود: «برای مواجهه با این شرایط باید توانایی خلق راهحلهای متناسب با محیطهای مختلف را افزایش دهیم. فناوری زمانی ارزشمند است که بتواند در شرایط خاص یک منطقه – مانند استان اصفهان – یک مشکل واقعی بخش کشاورزی را حل کند.»
ایشان ظرفیتهای موجود در کشور را بسیار بالا دانست و تأکید کرد: «سرمایه انسانی جوان و خلاق، شرکتهای دانشبنیان و فناور، و توان فنی بالای متخصصان داخلی فرصتهایی کمنظیر هستند که باید در خدمت توسعه هوشمند بخش کشاورزی قرار گیرند.»
او در ادامه از «برنامه ترویج محصولات فناورانه شرکتهای دانشبنیان» بهعنوان یکی از محورهای مهم همکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و فعالان فناور یاد کرد و گفت: «نفوذ فناوری در بخش کشاورزی باید از مسیر سازمانیافتهای انجام شود تا بهرهبرداران بتوانند از مزایای واقعی آن استفاده کنند.»
موموندی همچنین با اشاره به نقش نمایشگاهها در این زمینه افزود: «نمایشگاهها فرصت ارزشمندی برای تبادل تجربه، معرفی فناوریهای نو، و اتصال میان کشاورزان، شرکتهای دانشبنیان و سیاستگذاران هستند. این رویدادها زمینهساز توسعه راهحلهای بومی و کاربردی در بخش کشاورزی محسوب میشوند. |
| استفاده از اين
خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
|
| نظرات شما
|
|
|
| افزودن نظر شما
|
|
|
|
ارسال نظر |
|
بازگشت |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
نظرسنجي |
 |
| نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟ |
|
|
تعداد جوابها : 64618
عالی : 88%
خوب : 3%
متوسط : 1%
ضعیف : 8%
|
| ارسال |
|
|
|
|
|
|
| |
كاربران بر خط |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|