ورود |  عضويت|  EN
سه شنبه 28 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1399/05/23

کشاورزان با توجه به میزان آب در اختیار اقدام به کشت کنند


درصد زیادی از کشت‌های ما وابسته به آب رودخانه است و توصیه ما به کشاورزان این است که با توجه به میزان آب در اختیار کشت کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان ،اصغر رستمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با تناسب کشت انواع محصولات در اصفهان با آب موجود در آن اظهارداشت: درصد زیادی از کشت‌های ما وابسته به آب رودخانه است و توصیه ما به کشاورزان و بهره‌برداران این است که در هر کشتی که می‌خواهند انجام دهند با توجه به میزان آب در اختیار و آب مطمئنه اقدام به کشت کنند تا دچار مشکل نشوند و کشاورز ما از این درایت و بینش برخوردار هستند و این موضوع را رعایت می‌کنند.

او با اشاره به عوامل موثر در الگو کشت یک استان عنوان کردالگو کشت فقط با اقلیم یا آب مطمئن یا خاک همراه نیست بلکه جمیعی از آیتم‌ها باید در نظر گرفته شود تا برای هر استان بتوان یک حوزه کشتی معرف کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: میزان آب، اقلیم سرما و گرما، میزان بارش، بافت خاک، کیفیت آب مورد استفاده در آبیاری، دوری و نزدیکی به بازار و مسائل اقتصادی کشاورز از جمله موارد حائز اهمیت در این حوزه هستند.

او بیان کرد: عمده محصولاتی که ما داریم محصولاتی است که قابلیت تولید در استان را دارند، اما باید در اقلیم، نوع کشت و سطح زیر کشت، متناسب با آب در اختیار هر شهرستان تغییراتی انجام شود تا متناسب با عوامل الگو کشت باشد.

رستمی با تاکید بر رعایت الگو‌های کشت در تمام استان‌ها تصریح کرد: محصولاتی که در استان ما کاشته می‌شود قطعا در بسیاری از نقاط دیگر در استان‌های دیگر کشورهم کاشته می‌شود و خیلی از اقلیم‌هایی که با اقلیم اصفهان مشابه و هماهنگ هستند محصولات خود را الان در بازار عرضه می‌کنند.

او افزود: اگر همه استان‌ها این الگو کشت و سطح زیرکشت را در همه محصولات رعایت کنند ما افت و خیزی در عرضه بیش از حد محصول و کاهش قیمت را نخواهیم داشت؛ بنابراین اینکه فقط استان اصفهان الگو‌های کشت را رعایت کند و بقیه توجهی نداشته باشند چیزی غیرممکن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت سطح زیرکشت محصولات عمده‌ای مثل سیب زمینی، پیاز و گوجه بتوانیم مدیریت بهتری در عرضه محصول به بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان داشته باشیم و همچنین مصرف‌کننده بتواند محصول را با قیمت کمتر دریافت کند و با تناسب عرضه و تقاضا شاهد ثبات قیمت برای تولیدکننده و مصرف کننده باشیم.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62160

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 147
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 147

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32779125
Visitors بازديد هاي امروز: 6194
Visitors بازديد هاي ديروز: 9261

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/28 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا