ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1399/05/16

توسعه محصولات کشاورزی و لبنی دارای گواهی «GAP» در اصفهان


توسعه محصولات کشاورزی و لبنی دارای گواهیGAP ( سالم و استاندارد از نظر سموم باقیمانده) در اصفهان در حال گسترش است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، حسنعلی رحیمی  با اشاره به تولید چهار محصول گواهی شده (GAP) تحت نظارت دفتر محیط زیست و سلامت محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار داشت: محصولات گواهی شده (GAP) در فرایندی دقیق تولید می‌شوند و سلامت این محصولات از نظر باقی مانده سموم اعم از نیترات، فلزات سنگین زیر حد استاندارد است.

وی افزود: محصولات کشاورزی گواهی شده (GAP) در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، شهرضا، اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم و چادگان تولید می‌شود.

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه در سال گذشته، محصولات کشاورزی گواهی شده (GAP) در ۶ شهرستان تولید می‌شد، تصریح کرد: محصول سیب زمینی در ۹۸.۵ هکتار، پیاز در ۸۷.۵ هکتار و سیب درختی در ۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تولید می‌شد که امسال محصول گوجه فرنگی هم به لیست محصولات (GAP) افزوده شده است.

وی اضافه کرد: امسال محصول سیب درختی در ۱۳۶ هکتار، پیاز در ۱۱۰ هکتار، سیب زمینی در ۳۳۴ هکتار و گوجه فرنگی در ۲۷ هکتار تحت محصولات کشاورزی گواهی شده (GAP) تولید می‌شود.

محصولات لبنی، شیر و مرغ در انتظار (GAP)

رحیمی با اشاره به توسعه محصولات کشاورزی گواهی شده (GAP) در ۶۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی و در نه شهرستان گفت:محصولات کشاورزی گواهی شده(GAP) در سال زراعی ۹۵-۹۶ در استان اصفهان آغاز شد و قرار است در آینده نزدیک محصولات لبنی و شیر و مرغ تحت محصولات کشاورزی گواهی شده (GAP) قرار بگیرد.

وی بیان داشت: توسعه محصولات کشاورزی و لبنی گواهی شده (GAP)در راستای حفظ سلامت شهروندان انجام خواهد شد و کد حک شده بر محصولات (GAP) قابل پیگیری است؛ به این معنا که تمام پروسه تولید محصول از نوع و چگونگی تولید تا عرضه و بررسی علائم استاندارد محصول در اداره استاندارد، قابل رصد شدن است.

رحیمی با اعلام اینکه محصول پیاز گواهی شده (GAP) در حال برداشت است، اظهار داشت: این محصول پیاز به دو کشور ارمنستان و عراق صادر شده است و با توجه به دارا بودن برچسب، شهروندان اصفهانی هم می‌توانند از این محصولات باکیفیت کشاورزی بهره مند شوند.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 345
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 345

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32870772
Visitors بازديد هاي امروز: 929
Visitors بازديد هاي ديروز: 10322

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/06 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا