ورود |  عضويت|  EN
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1398/06/06

افتتاح یک واحد تولید محصولات گلخانه‌ای مدرن در شهرستان تیران و کرون


استاندار اصفهان: برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای محدودیتی نداریم.

استاندار اصفهان در آئین افتتاح همزمان 260 طرح کشاورزی استان اصفهان به مناسبت هفته دولت که با افتتاح یک واحد تولید محصولات گلخانه‌ای مدرن در شهرستان تیران و کرون انجام شد، با اشاره به اشتغال‌زایی مناسب این طرح‌ها اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار، هزینه شد.

عباس رضایی ادامه داد: از این تعداد پروژه بخش کشاورزی، 69 پروژه در شهرستان تیران و کرون به بهره‌برداری رسید، از این جهت این شهرستان بیشترین تعداد پروژه‌های بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص داده است. برای اجرای این پروژه‌ها در سطح شهرستان تیران و کرون، حدود شش میلیارد تومان تسهیلات بانکی، نه میلیارد تومان تسهیلات دولتی و 26 میلیارد تومان آورده بخش خصوصی هزینه شد که در مجموع بیش از 41 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در این شهرستان شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه مردم شهرستان تیران و کرون در زمینه کشاورزی و دامداری همواره پیشگام بوده‌اند، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، به‌هیچ‌عنوان به دنبال توسعه صنایع آب بر و آلاینده نیستیم، محیط‌زیست و سلامت مردم مهم‌ترین مقوله‌ای است که به آن توجه داریم، ازآنجایی‌که اصفهان جز مناطق خشک محسوب می‌شود، سیاست ما بر این نیست که صنایع آب بر و کشاورزی  سنتی و غرقابی را در سطح استان گسترش دهیم.

استاندار اصفهان گفت: جای خرسندی است که شاهد گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان تیران و کرون هستیم که باید به همین خاطر از مسئولان شهرستان و مدیران جهاد کشاورزی تشکر کنم زیرا به‌خوبی موفق به جذب سرمایه‌ها و اعتبارات برای توسعه بخش‌ کشاورزی در این منطقه شده‌اند.

او تصریح کرد: در خصوص آینده بخش کشاورزی به موضوع توسعه گلخانه‌ها توجه ویژه داریم، امسال در استان اصفهان در راستای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، محدودیتی برای تأمین منابع از طریق بانک کشاورزی و سهم نه درصدی نداریم، بنابراین از تمام کشاورزان زحمتکش استان این درخواست را دارم که همت و تلاش خود را بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بگذارند، طبیعی است که هم جهاد کشاورزی و هم سایر ادارات مرتبط نهایت همکاری را در جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای خواهند داشت. این‌گونه مصرف آب نیز بهینه‌تر خواهد بود و همه ما موظف هستیم در این زمینه فعالیت کنیم.

رضایی اضافه کرد: در خصوص صنایع نیز نگاه ما به صنایع «های‌تک»، پاک و با مصرف بسیار کم آب است، یقین دارم با همت مردم استان و پیشگامی اصفهان در تمامی عرصه‌ها، در این موارد هم پیشگام و پیش‌قدم هستیم و در جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای قدم برمی‌داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نیز در مراسم بهره‌برداری همزمان از 260 پروژه بخش کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: توزیع پروژه‌هایی که به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان در حال بهره‌برداری هستند بسیار مناسب است، در تمامی نقاط استان طرح‌های مختلفی تعریف شده و افتتاح می‌شوند تا این‌گونه خدمات‌رسانی‌ دولت نیز با قدرت و جدیت ادامه داشته باشد.

حجت‌الله غلامی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته، امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در هفته دولت و با اقدامات مناسب دولت در جهت رفع مشکلات و توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شاهد افزایش روند رشد و توسعه استان و بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشیم.

او گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شکل گرفته توسط مسئولان استان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میزان پروژه‌های عمرانی استان اصفهان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد که جای خوشحالی دارد.

او گفت: استاندار و سایر مسئولان استان توجه ویژه‌ای به مسائل استان و به‌ویژه زاینده‌رود دارند و امیدواریم با توجه به عزم دولت و برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته در جهت خدمات‌رسانی به مردم، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر استان و کسب حداکثری رضایت مردم باشیم و به‌عنوان سرباز بتوانیم به کشور خدمت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های شکل گرفته در راستای توسعه خدمت‌رسانی به کشاورزان اظهار کرد: با تلاش‌های شکل گرفته شاهد بهره‌برداری از 260 پروژه بخش کشاورزی استان به مناسبت هفته دولت هستیم.

مهرداد مرادمند ادامه داد: استان اصفهان در بسیاری از بخش‌ها، همواره جز استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و خوشبختانه در زمینه کشاورزی نیز همین‌گونه است.

او گفت: این 260 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 170 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند و برای بیش از یک هزار و 100 نفر ایجاد اشتعال می‌کنند، علاوه بر این به تثبیت اشتغال بیش از دو هزار و 660 نفر نیز کمک خواهد شد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 213
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 213

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32639287
Visitors بازديد هاي امروز: 1671
Visitors بازديد هاي ديروز: 10791

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا