ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/06/07

آئین افتتاح و بهره برداری نمادین از 230 پروژه بخش کشاورزی استان


آئین افتتاح و بهره برداری نمادین از 230پروژه کشاورزی استان با حضوروزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، استاندار و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان

به گزارش روابط عمومی سازمان ، که با حضور وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح واستاندار اصفهان،سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان  بطور  همزمان با هفته دولت 230 پروژه دربخش کشاورزی استان اصفهان به بهره برداری رسید.

در این آیین وزیر دفاع سردار دهقان با اشاره به توان بخش کشاورزی کشور گفت: همانطور که در 8سال دفاع مقدس با دست خالی و با تکیه بر ایمان و رهنمود های امام (ره)، همراه با مردم موفقیت را شاهد بودیم؛ در حال حاضر با حضور کارآفرینان دانش بنیان و روحیه جهادی و انقلابی شاهد موفقیت های بزرگی هستیم.

وی تصریح نمود: خوشبختانه 11میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که موفقیت بزرگی محسوب می شود و دولت بنای ایجاد محیط کسب و کار سازنده ، پایدارو متعادل دارد و در آینده  تلاشمان بر واگذاری وظایف غیر حاکمیتی به مردم است.

آقای مهندس کریمیان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان درمراسم بهره برداری از این طرح ها که با حضور وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح واستاندار اصفهان در محل افتتاح سردخانه دومدار 10هزار تنی محصولات کشاورزی واقع درشهرضا برگزار شد، گفت: 230پروژه با اعتبار و هزینه ای  بالغ بر هزار و 97 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

ایشان در ادامه افزود: امسال از مجموع 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های مختلف، هزار 100 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: اختصاص نیمی از اعتبارات استان برای اجرای 230 پروژه در سطح استان اصفهان نشان دهنده اهتمام و توجه مدیران استانی به بخش کشاورزی و تلاش برای رونق صنایع این بخش است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال گذشته هزار و 750 پروژه کشاورزی و دامداری با اختصاص اعتباری بیش از 7 هزار میلیارد ریال در بخش دولتی و خصوصی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این پروژه‌ها در این مدت زمینه اشتغال حداقل 7 هزار نفر را فراهم کرده، افزود: با وجود کاهش منابع آبی، استان اصفهان بیش از 5.8 میلیون تن انواع محصولات زراعی را در سال تولید می‌کند که از این میزان 3.5 میلیون تن محصولات زراعی و باغی، 800 هزار تن محصولات باغی و 1.5 میلیون تن محصولات دامی بوده است.

کریمیان اظهار داشت: در سالیان اخیر با وجود کاهش31 درصد از منابع آبی و کاهش 29 درصد از سطح زیر کشت در استان اصفهان، با استفاده از فن آوریهای نوین  بهره‌وری برای صرفه جویی در مصرف  انرژی و منابع آب، میزان تولید محصولات کاهش نیافته است.

شایان ذکر است؛ این پروژه ها دربخش های آب وخاک و امور فنی مهندسی،تولیدات دام ،طیورو آبزیان، امور عشایر، منابع طبیعی وآبخیزداری، تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، تحقیقات کشاورزی و دامپزشکی احداث شده و برای 868 نفر شغل ایجاد کرده است .

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 221
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 221

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32636403
Visitors بازديد هاي امروز: 9578
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا