ورود |  عضويت|  EN
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/02/28

شیر خام مازاد دامداران در 5 استان کشور خریداری می شود


معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید مجدد شیر خام مازاد بر نیاز صنایع در پنج استان کشور توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شده و این امر همسو با سیاست حمایت از دامداران انجام می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، حسن رکنی در حاشیه نشست مشترک دامداران با مسئوولان وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات طرح حمایت از دامداران افزود: طرح مزبور برای حمایت از تولید داخل بین دو تا سه روز آینده در استان های تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و قزوین عملیاتی خواهد شد و چنانچه نیاز باشد به سایر استان های کشور تعمیم داده می شود.

وی اظهار داشت: خرید شیرخام مازاد از دامداران سقف خاصی ندارد و تا زمانی که لازم باشد، مازاد شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

به گفته وی قیمت منطقی خرید شیرخام مازاد بر نیاز دامداران متناسب با کیفیت شیر در استان ها صورت می گیرد که این تعیین قیمت توسط کمیته فنی مخصوصی صورت می گیرد.

رکنی اضافه کرد: اکنون هر کیلوگرم شیرخام با قیمت 12 هزار ریال ( یکهزار و 200 تومان ) تا 125 هزار ریال (یکهزار و 250 تومان) خریداری می شود و اکنون آئین نامه جدیدی برای خرید شیرخام تدوین شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته به دستور وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی مکلف به خرید مازاد شیر خام از دامداران شده بود که امسال به طور مجدد این برنامه اتفاق می افتد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخشی از لبنیات تولیدی کشور صادر می شود به طوری که سال گذشته 600 هزار تن صادرات انجام شد و باید طبق برنامه ششم توسعه سالانه شیرتولیدی کشور افزایش یابد، همچنین متناسب با این امر باید اقداماتی صورت گیرد تا مصرف این کالا در سبد خانوار نیز ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: صادرات لبنیات در سال جاری کاهش داشته به طوری که فروردین ماه امسال میزان صادرات این محصولات به 41 هزار تن رسید در حالی که کشور مان توان صادرات بیش از این میزان را دارد

رکنی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی درخواست مشوق صادراتی را داده که در مکاتبات اولیه آن در سطوح بالا انجام شده به طوری که با کلیات این طرح موافقت کرده اند و به زودی ابلاغ خواهد شد تا این مشوق صادراتی در اختیار صادر کنندگان فرآورده های لبنی قرار گیرد.

وی گفت : طرح این مشوق صادراتی قرار است در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهایی شود و در صورت ابلاغ آن، جزییات آن نیز اعلام خواهد شد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: حداقل صدور 50 هزار تن شیرخشک را در دستور کار داریم و برای این مشوق صادراتی مبلغ دو هزار میلیارد ریال (200 میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است که انتظار می رود این مبلغ بتواند در افزایش تولید و صادرات فرآورده های لبنی تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول، درباره آزاد شدن واردات شیرخشک توسط وزارت جهاد کشاورزی افزود: چنانچه وزارت جهاد کشاورزی مجوزی برای واردات شیر خشک صادر کرده باشد، به طور قطع برای واردات شیر خشک با پایه کودک است که این امر عادی است، زیرا اغلب کشورهای صادر کننده شیر خشک بخش اندکی از شیر خشک مورد نیاز برای تهیه شیر کودک را از کشورهای دیگر با استانداردهای بالاتر وارد می کنند.

وی با بیان این که سالانه حدود 9 میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شود گفت: با توجه به حجم تولید شیرخام تلاش داریم شیر خشک پایه کودک را نیز در داخل تولید کنیم و اکنون بخشی از آن در داخل کشور تولید می شود و امیدواریم بتوانیم بخش عمده این محصول را در آینده بتوانیم تولید کنیم.وی اضافه کرد: سال گذشته واردات شیر خشک بر پایه کودک کمتر از 10 هزار تن بود.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62163

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 289
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 289

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32804522
Visitors بازديد هاي امروز: 5858
Visitors بازديد هاي ديروز: 9491

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا