ورود |  عضويت|  EN
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1395/02/08

سطح زیرکشت پائین زیتون در استان


بیش از نیمی از باغ های زیتون استان اصفهان به صورت تحت فشار آبیاری می شود و به بار نشستن آن ، 5 تا 7 سال زمان می برد ، با وجود این ، سال گذشته 750 تن تولید زیتون را در استان داشتیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ، احمدرضا رئیس زاده مدیر باغبانی سازمان گفت : کاشت زیتون در اغلب مناطق استان که بین 400 تا 600 میلیمتر بارندگی سالیانه با پراکنش مناسب داشته باشد ، انجام پذیر است . وی افزود : با توجه به ویژگی های این درخت و شرایط مناسب برای باردهی اقتصادی آن ، استان اصفهان مزیت نسبی لازم را به منظور کاشت و سرمایه گذاری این درخت دارد . وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با هزار و 50 هکتار سطح زیر کشت درخت زیتون ، رتبه 17 را درکشور دارد، افزود : 14 شهرستان استان به کشت درخت زیتون می پردازند و بیشترین سطح کشت به شهرهای اصفهان ، کاشان و نجف آباد اختصاص دارد .

وی گفت : بیش از نیمی از باغ های زیتون استان اصفهان به صورت تحت فشار آبیاری می شود و به بار نشستن آن ، 5 تا 7 سال زمان می برد ، با وجود این ، سال گذشته 750 تن تولید زیتون را در استان داشتیم .

مدیرباغبانی سازمان با تاکید بر اینکه در استان اصفهان نهال زیتون تولید نمی شود و عمده نهال ها از استان مازندران وارد می شود ، گفت : هنوز مزیت نسبی زیتون کاری در اصفهان شناخته نشده است و این محصول در اصفهان سطح زیر کشت پائینی دارد و امیدواریم با حمایت از باغداران و کشاورزان در تامین تقاضا و خرید محصولات زیتون ، گامی بلند در راستای تولید و صادرات زیتون برداشته شود .

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62163

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 203
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 203

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32801671
Visitors بازديد هاي امروز: 3007
Visitors بازديد هاي ديروز: 9491

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا