ورود |  عضويت|  EN
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/11/13

نشست خبری رئیس سازمان و معاونین به مناسبت دهه فجر


 نشست رسانه ای  برای اعلام پروژه ها ،سیاست ها و برنامه های بخش کشاورزی استان برگزار گردید.

آقای مهندس قدرت اله قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشست خبری ضمن تبریک آغازدهه مبارک فجر گفت: بخش کشاورزی به عنوان بخشی تاثیرگذار در تولید و اشتغال از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که استان اصفهان در منطقه خشک کشور قرار داشته و در ارتباط با آب محدودیت‌های زیادی در استان وجود دارد، افزود: وضعیت کشاورزی در استان اصفهان با علم به این محدودیت‌ها، از قابلیت خوبی برخوردار است و با اقدامات انجام شده به مناسبت دهه فجر 158 پروژه بخش کشاورزی در سطح استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: برای آینده رویکردهایی را مورد توجه قرار داده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به جهت‌گیری در اجرای سامانه‌های آبیاری و استفاده از ظرفیت‌های آبی در بخش زراعت، احیای قنوات به عنوان منبع آبی مطمئن، نصب کنتورهای هوشمند با هماهنگی سازمان آب منطقه‌ای در راستای کاهش مصرف آب و محدودسازی دوره آبیاری زراعت‌ها در عرصه مزرعه اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ضمن تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب  گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها با هماهنگی سازمان آب منطقه‌ای اصفهان با هدف تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی در حال انجام است تا بتوان میزان سطح این آب‌ها را کنترل کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: جهت‌گیری در اجرای سامانه‌های آبیاری و استفاده از ظرفیت آبی در بخش زارعت و باغبانی، احیاء قنات‌ها و چشمه‌ها، تکمیل طرح‌های آبیاری به صورت «تیپ» و کاهش آبیاری بارانی، تغییر و جایگزینی الگوی کشت مناسب، کنترل دام و طیور و توسعه دامداری، ایجاد زنجیره‌های تولید، فرآوری و توزیع، توسعه صنایع تبدیلی به ویژه در بخش محصولات لبنی، مدیریت امور اراضی و زمین‌ها، پیگیری اصلاح قانون مربوط به حفظ کاربری اراضی و گسترش تحقیق و ترویج در بخش کشاورزی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی محدودسازی دوره آبیاری زراعت در عرصه مزارع را یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کرد و گفت: با این سیاست می‌توان مدت‌زمان زراعت در زمین کشاورزی و میزان مصرف آب را کاهش داد، در این طرح آن دسته از محصولات کشاورزی که می‌توان در آن از نشاء استفاده کرد و توانایی پرورش در گلخانه را دارد با آب محدود آبیاری می‌شود و پس از سپری شدن یک مدت 40 روزه نشاء به زمین اصلی منتقل می‌شود.

ارتقاء مکانیزاسیون برای بهینه‌سازی تولیدات زراعی و باغبانی، استفاده نادرست از سموم، کشاورزی اصفهان را دچار چالش کرده است افزایش 10 درصدی راندمان آب بخش کشاورزی با کشت‌ گلخانهای و دوره آبیاری محصولات کشاورزی را کاهش می‌دهیم

ایشان با بیان اینکه تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است، گفت: سازمان تعاون روستایی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، اداره کل پشتیبانی امور دام و مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در حال فعالیت هستند.

در بخشی از این نشست آقای مهندس صفی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود: از فجر سال 93 الی فجر 94 میزان 7هزار 700 میلیارد ریال در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده است .

وی در ادامه افزود:در بخش آب و خاک یک هزار660 میلیارد ریال ،تولیدات دامی از قبیل طیور و دام های سبک وسنگین 2هزار 710 میلیارد ریال ،تولیدات گیاهی  زراعی و باغی یک هزارو 360 میلیارد ریال ،صنایع کشاورزی 590 میلیاردریال ،مکانیزاسیون 280میلیارد ریال  با محاسبه 15درصد ارزش زمین 7هزار 700 میلیارد ریال را شامل شده است.

شایان ذکر است ، آقای مهندس کرمانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن معرفی 23 پروژه زراعی و باغی افتتاحی دهه فجر گفت: نخستین "باغ مادر نهال" کشور در استان اصفهان با هدف پرورش نهال‌های مرغوب سردسیری و معتدل احداث می‌شود.

همچنین آقای مهندس افیونی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از صادرات دو برند معروف پنیر گلپایگان به کشور روسیه خبر داد و گفت: نیمی از گوشت بوقلمون ایران در این استان تولید می‌شود و در این عرضه جایگاه نخست را به دست آورده ایم.

در این نشست آقای مهندس میرزایی مدیر سازمان تعاون روستایی نسبت به ارایه 5 پروژه با اعتبار 20 میلیارد ریال  ،آقای مهندس کاظمی معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با معرفی 20 پروژه با اعتبار35 میلیارد ریال  و آقای مهندس نجفی مدیر امور عشایر استان با ارایه 23پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال  توضیحات لازم را برای خبرنگاران حاضر ارایه نمودند.

 

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 216
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 216

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32640440
Visitors بازديد هاي امروز: 2824
Visitors بازديد هاي ديروز: 10791

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا