ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1394/09/08

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:کشت مکانیزه در حال گسترش است


رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: آمار کشت مکانیزه نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر کشت به روش مکانیزاسیون رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش پاج اصفهان،رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: آمار کشت مکانیزه نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر کشت به روش مکانیزاسیون رشد قابل توجهی داشته است.

آقای دکتر کامبیز عباسی در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات کشاورزی با بیان اینکه اصفهان همواره در زمینه کشاورزی دارای بهترین نمایشگاه‌ها است، اظهار کرد: در چند سال اخیر چند رویکرد را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کاهش تقاضای آب اشاره کرد که در این راستا برنامه‌هایی همچون توسعه کشت‌های نشایی، افزایش گلخانه‌ها و تغییر فصل کشت را در حال اجرا داریم.

 وی با اعلام اینکه به دنبال استفاده از واریته‌هایی هستیم که طول دوره رشد کوتاهی داشته باشند، گفت: در حال حاضر به ازای هر یک متر مکعب آب، حدود 500‌ گرم گندم تولید می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که این میزان را با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی به یک کیلوگرم گندم تولیدی برسانیم.

 رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه به ازای هر متر مکعب آب 120 گرم برنج تولید می‌شود، اعلام کرد: برای توسعه کشت نشایی نیاز است نشاکاری مناسب را شناسایی کرده و بر روی آن برنامه‌ریزی کنیم، از طرفی بخشی از تجهیزات و امکانات کشاورزی حفاظتی در ایران بومی‌سازی شده که یک چهارم قیمت جهانی هزینه‌بر بوده است.

 وی بیان کرد: آمار کشت مکانیزه نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر کشت به روش مکانیزاسیون رشد قابل توجهی داشته است و در حوزه استانداردسازی 760 آزمون استاندارد بر روی تجهیزات کشاورزی انجام شده است این در حالی است که این عدد در سال 91 حدود 130 آزمون بود و این رشد هفت برابری نشان از جدیت در این عرصه است.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در ارتباط با فناوری‌های نوین در عرصه تولید ماشین‌آلات کشاورزی تا سقف 30 درصد کمک بلاعوض از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 وی گفت: تاکنون 1100 دستگاه انواع تراکتور و کمباین پلاک‌گذاری شده است و امیدواریم در برنامه‌ای سه ساله بتوانیم تمامی این ادوات را پلاک‌گذاری کنیم.

رسول محققیان امشب در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی اصفهان اظهار کرد: ایران عزیز که چند سالی است درگیر و دار خشکسالی و تحریم‌ها گرفتار آمده، با همین نیرو و توان به پیش رفته است تا همگامیِ خود با اقتصاد و رقبای جهانی را از دست ندهد.

 وی ادامه داد: فرسودگی ماشین‌آلات و ادوات و عدم بهره‌گیری از روش‌های نوین، دو معضلی است که همواره راه رسیدن به اهداف مهم این بخش از اقتصاد کشور را ناهموار ساخته است. در این زمینه لازم است که سطح دانش تخصصی بهره‌برداران و کشاورزان ارتقا یابد، تجارب آنان با دانش فنی دانش آموختگان گره خورده و مسیر حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی را سرعت بخشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی اصفهان (اگرومک 2016) امسال نیز به مدد حضور 94 مشارکت کننده فعال از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، گلستان، مازندران، همدان و یزد و مشارکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا و چین در 9 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برپا شده است تا فعالان بخش‌های تجهیزات آبیاری، ماشین آلات، بازرگانی، مراکز علمی، خدمات کشاورزی و نشریات تخصصی را به مثابه تکه‌های یک پازل در کنار هم قرار دهد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 259
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 259

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32870845
Visitors بازديد هاي امروز: 1002
Visitors بازديد هاي ديروز: 10322

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/06 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا