ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/09/08

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد:مکانیزاسیون عامل حیاتی در اقتصادی نمودن تولید محصولات کشاورزی

به گزارش  پاج اصفهان ،در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در استان اصفهان اظهار کرد: کشاورزی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود.

آقای مهندس قدرت اله قاسمی گفت: مکانیزاسیون به عنوان یک عامل تعیین کننده و حیاتی در اقتصادی نمودن تولید محصولات کشاورزی و استفاده بهتر از همه نهاده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی وظیفه سنگین امنیت غذایی را بر عهده دارد اضافه کرد: جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار تنها راه، بهره‌گیری بهینه از منابع و عوامل تولید و بهره‌وری مطلوب از امکانات و قابلیت‌ها است و این امر با توجه به توسعه شتابنده علوم و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در کلیه امور مرتبط با کشاورزی جز با توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ابزار و تجهیزات و فناوری‌های مناسب در گستره وسیع فعالیت‌های کشاورزی از خاک‌ورزی و تهیه زمین تا پس از برداشت و حتی فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی ممکن نخواهد بود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: مکانیزاسیون به عنوان یک عامل تعیین کننده و حیاتی در اقتصادی نمودن تولید در محصولات کشاورزی و افزایش توانایی انسان در انجام کار و همچنین بهره‌وری و استفاده بهتر از همه نهاده‌ها نظیر کود و بذر و سم مورد توجه بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 آقای مهندس قاسمی گفت: در سال‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان خط اعتباری ویژه‌ای ایجاد کرده است که از سال 92 تا 94 در حدود 2550 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص داده است که سهم اصفهان حدود 68 میلیارد تومان است که تاکنون 50 میلیارد تومان آن معادل 73 درصد جذب شده است.

 وی با بیان اینکه مکانیزاسیون به طور وسیع در استان اصفهان در خدمت کشاورزی است، تاکید کرد: 97 درصد عملیات خاک، 79 درصد عملیات کاشت، 62 درصد عملیات داشت و 84 درصد عملیات برداشت در استان به صورت مکانیزاسیون انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  تصریح کرد: با توجه به خرید تراکتور و کمباین حدود 74 هزار اسب بخار به بخش اضافه شده است و ضریب مکانیزاسیون استان از 1.64 اسب بخار در هکتار در سال 92 به 1.74 اسب بخار در هکتار در سال 94 ارتقا پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه از 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان، 100 هزار هکتار به دلیل خشکسالی از دایره کشاورزی خارج شده است، گفت: باید با استفاده از سامانه آبیاری نوین این نقیصه جبران شود.

 

ایشان همچنین افزود: 800 هکتار از اراضی در سطح استان تحت آبیاری تحت فشار هستند و امکان توسعه آن تا 200 هزار هکتار وجود دارد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 765
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 765

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32634384
Visitors بازديد هاي امروز: 7559
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا