ورود |  عضويت|  EN
چهارشنبه 05 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1394/07/10

دومین روزبازدید وزیرجهادکشاورزی از طرح های کشاورزی استان


کمک گرفتن از علم و تکنولوژی صرفه جویی در آب را به دنبال دارد ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان پاج (اصفهان) ، وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر با علم و تکنولوژی روز در بخش کشاورزی فعالیت کنیم به طور قطع با میزان آب کمتر محصولات بیشتری تولید خواهد شد و نمونه‌های این موفقیت امروز در کشور وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محمود حجتی به همراه آقای مهندس قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در دومین روز سفر خود به استان اصفهان با حضور در شهرستان گلپایگان با حضور مسئولین شهرستان خوانسار و گلپایگان از نزدیک فعالیت های شرکت سهامی زراعی گلپایگان بازدید کردند.

وی سپس در جمع فعالان بخش کشاورزی شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان و اصحاب رسانه گفت: کشاورزی محدود در مزرعه نیست، باید پیشین و پسین مزرعه را نیز در نظر گرفت، محدودیت‌هایی در بخش کشاورزی وجود دارد اما بحث عمده تولیدکنندگان در بخش کشاورزی این است که محصول تولیدی خود را چگونه و توسط چه کسانی به بازار عرضه کنند که رعایت انصاف شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از اهداف ما رعایت انصاف برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است، یکی دیگراز اهداف، ایجاد ارزش افزوده جدید در بخش کشاورزی است، به طور قطع در صورتی که ارزش افزوده برای تولیدکنندگان ایجاد شود باعث پس‌انداز شده که همین پس‌اندازها موجب رونق و گسترش صنایع جدید و کمک به تولید خواهند شد.

وی تصریح کرد: در خدمات پس از تولید نیز می‌توان بهتر عمل کرد، اگر یک شخص نمی‌تواند وارد عرصه شود در این صورت چند نفر می‌توانند با تشکیل تشکل‌ها و یا تعاونی‌ها وارد عرصه‌های مختلف تولید شوند، اینگونه تولید ضابطه‌مند شده و اجحافی در حق تولیدکنندگان نمی‌شود.

حجتی با بیان اینکه زنبورداران از اعضای جامعه کشاورزی هستند بر حل مشکلات بیمه‌ای این قشروسایراقشار شاغل در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: نظام صنفی کشاورزی کشور می‌تواند بالاترین پشتوانه‌ها را داشته باشد، باید کمک و همکاری داشته باشیم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: اگر با علم و تکنولوژی روز در بخش کشاورزی فعالیت کنیم به طور قطع با میزان آب کمتر محصولات بیشتری تولید خواهد شد و نمونه‌های این موفقیت امروز در کشور وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه شرکت سهامی زراعی گلپایگان باید منشا تحول و توسعه تکنولوژی کشاورزی و الگویی در منطقه باشد گفت: شیر از دامدار به قیمت پایین خریداری می‌شود در این شرایط چرا خود دامدار وارد صنایع لبنی نشود، باید توجه داشت اگر زنجیره‌های تولید، توزیع و مصرف رعایت نشود واسطه‌ها وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: مناطق فریدن و بویین میاندشت برای دامداری  بسیار مطلوب هستند، خاستگاه دامداری‌های صنعتی مناطق سردسیری است زیرا در مناطق گرم‌سیری تولید شیر دام کاهش می‌یابد.

حجتی تاکید کرد: باید از فرصت‌ها استفاده کرد، کار در چنین عرصه‌هایی اجر و پاداش بسیار زیادی دارد، شرکت سهامی زراعی با منابعی که در اختیار دارد می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد، ما نیز باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد تاکید کرد: باید باور داشته باشیم که می‌توان چه کارهای بزرگی انجام داد، در سال زراعی که گذشت بارش حدود 18 درصد نسبت به نرمال در سطح کشور کاهش داشت البته در برخی مناطق همچون گلپایگان بارش‌ها مساعد بود، ولی طبق  گزارش‌ها بخش کشاورزی رشد خوبی داشته که این نتیجه کار کشاورزان بوده است، برداشت‌ها از آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش داشته و آب کمتری مصرف شده اما محصول بیشتری تولید شده است که نشان از موفقیت در این عرصه است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در زمینه بازار محصولات کشاورزی کارهای زیادی می‌توان انجام داد البته باید توجه داشت مشارکت و حضور مردم باعث موفقیت خواهد شد.

در این نشست امام جمعه گلپایگان، برخی مسئولین شهرستان و چند تن از فعالان بخش کشاورزی به بیان نظرات و انتظارات خود پرداختند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با حضور در شهرستان چادگان از یکی از تعاونی‌های کشاورزی این شهرستان با 170 نفر عضو  که با 160 هکتار اراضی تحت آبیاری بارانی با سرمایه اولیه یک میلیارد و 120 میلیون تومان به تولید سیب‌زمینی می‌پردازد بازدید به عمل آورد.

حجتی از یکی از تعاونی‌های کشاورزی فعال شهرستان فریدن با 150 نفر عضو فعال که دارای 175 هکتار اراضی  با سیستم آبیاری تحت فشار و بارانی بوده و تولید کننده سیب زمینی و علوفه با سرمایه اولیه 890 میلیون تومان است دیدن کرد.

بازدید از طرح 220 هکتاری مزرعه سیب زمینی و علوفه شهرستان بویین و میاندشت با سرمایه اولیه یک میلیارد و 158 میلیون تومان و 200 بهره‌بردار نیز از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان اصفهان بود.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62723

عالی : 90%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 277
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 277

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32863010
Visitors بازديد هاي امروز: 3489
Visitors بازديد هاي ديروز: 7537

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/05 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا