ورود |  عضويت|  EN
شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1399/10/22

برگزاری کارگاه آموزشی کنترل تلفیقی عوامل خسارت‌زای گلخانه‌ای


اجرای طرح کنترل بیولوژیک در سطح 12 هکتار در شهرستان‌های اصفهان، دهاقان، تیران و کرون، نجف آباد، مبارکه، خمینی شهر، فلاورجان و شهرضا قابل اجرا می‌باشد.
به گزارش روابط عمومی حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با شروع اجراي طرح كنترل بيولوژيك آفات در گلخانه‌ها در این خصوص کارگاه آموزشی کنترل تلفیقی عوامل خسارت‌زای گلخانه‌ای با محوریت کنترل بیولوژیک در گلخانه‌های استان در روزهای 20و 21 دی ماه سال جاری با حضور دکتر باقری ریس بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مهندس افلاکی مدیر حفظ نباتات، کارشناسان واحد باغبانی، ترویج، حفظ نباتات و جمعی ازگلخانه‌داران در محل موزه ترویج برگزار گردید. لازم به ذکر است اجرای طرح کنترل بیولوژیک در سطح 12 هکتار در شهرستان‌های اصفهان، دهاقان، تیران و کرون، نجف آباد، مبارکه، خمینی شهر، فلاورجان و شهرضا قابل اجرا می‌باشد. محمود رضا افلاکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاوی استان اصفهان عنوان کرد: استفاده بیش از حد از سموم شیمیایی برای کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی عامل برهم زننده تعادل طبیعی، زیست محیطی و به خطر انداختن سلامت محصول و مصرف کنندگان است. استفاده از سموم تنها در مواردی توصیه می‌شود که سایر روش‌های کنترل موثر نباشند زیرا سموم باعث از بین رفتن حشرات مفید و ایجاد مقاومت در آفات می‌شوند. بنابراین یکی از بهترین روشها، کنترل بیولوژیکی بوده که استفاده از حشرات مفید برای کنترل آفات است. افلاکی در ادامه افزود: این مدیریت بنا دارد در سال زراعی جاری نیز با برنامه‌ریزی و ترسیم افق‌های جدیدی در راستای گسترده کردن طرح در هر دو فاز (گلخانه و فضای باز)، طرح کنترل بیولوژیک را قدرتمندتر از پیش در استان اجرایی نماید.
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
ارسال شده در تاريخ 23/10/1399
از آنجائیکه استان اصفهان اولین استان موفق در چند سال گذشته در انجام کنترل بیولوژیک گلخانه ای کشورمیباشد لذا در اجرای کنترل بیولوژیک محصولات گلخانه ای به چند نکته کلیدی زیر باید توجه کرد که اگر محقق نگردد باعث دلزدگی و بد نامی این روش کنترلی بین گلخانه داران می شود.
1- داشتن کارشناس خبره وبا دانش کنترل بیولوژیک در استان
2_تهیه وتامین بموقع وبمیزان کافی عوامل بیولوژیک
3_انتخاب گلخانه دار علاقمند وبا دانش کافی در زمینه کنترل بیولوژیک
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62166

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 288
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 288

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32813217
Visitors بازديد هاي امروز: 7130
Visitors بازديد هاي ديروز: 7423

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا