ورود |  عضويت|  EN
جمعه 31 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/11/12

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی در استان


معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از عرضه سه هزار و200 برند کودی در سطح کشورخبر داد و گفت: بیش از هزارو800 برند در این بخش ثبت شده است.

به گزارش پاج اصفهان ،با حضور  معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی ( نهاده ها ، محصولات و خدمات وابسته )استان اصفهان  در محل دایمی نمایشگاه ها واقع در پل شهرستان اصفهان افتتاح و مورد بازدید کارشناسان محققین و بهره برداران بخش قرار گرفت.

آقای مهندس  عباس کشاورز در مراسم افتتاح  ضمن اشاره  و پیشنهاد استفاده از کلمه آفت کش ها  بجای سم  بدلیل عدم مقبولیت فرهنگی سموم گفت: رویکرد ما در بخش آفت کش ها تغییر مصرف، استفاده از فرآورده های کم خطر ،دوستار محیط زیست ، موثر ومتنوع است .

وی تاکید کرد : تحقق این رویکرد مستلزم همکاری شرکتهای خدماتی است و درتوسعه روابط اقتصادی نیز باید به این مهم توجه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از عرضه سه هزار و200 برند کودی در سطح کشورخبر داد و گفت: بیش از هزارو800 برند در این بخش ثبت شده است.

وی افزود: کیفیت کودهای عرضه شده در سال 94 قابل مقایسه با سال 92 نیست واقدامات صورت گرفته دراین زمینه قابل تقدیر است اما مواردی هم که قابل قبول نبوده به طور جدی برخورد شده است ودراین زمینه دستگاه قضایی نیز همکاری داشته است.

وی با اشاره به تولید کود بی کیفیت در سالهای 91 تا 93 گفت: دراین سالها اعتماد کشاورزان در زمینه مصرف کود کاهش پیدا کرد واکنون آثار کمبود مصرف کودچشمگیر است درحالی که مصرف کود تا 55 درصد در افزایش تولید موثر است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون بسیاری از اتفاقات مثل خشکی، سرما،کیفیت دانه ،میوه وعلوفه ومحصولاتی که از نظر تغذیه ای برای انسان ارزشمند است در فرمول کود دیده شده است.

کشاورز افزود: در دوسال گذشته تمام مشورت های ما با بخش خصوصی بوده وباید قبول کنیم که با اخلاق وروش منطقی می توانیم باهم همکاری کنیم ودر پساتحریم انتظار داریم اتفاق های تازه ای برای سرمایه گذاری در داخل کشور بیفتد اما در عین حال نمی توانیم سرنوشت تولید را در بلندمدت به حضور دائمی سرمایه گذار خارجی بسپاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  نیز در این  آیین ،رشد جمعیت و کمبود منابع کشاورزی را به عنوان دغدغه های اساسی توسعه پایدار در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در زمینه آفات که شامل کود شیمیایی و سموم می شود، باید در قالب برنامه های مدون مورد توجه قرار گیرد.

آقای مهندس قدرت اله  قاسمی افزود: این نمایشگاه می تواند زمینه معرفی، تهیه و تدارک نهاده ها و ساخت ادوات کشاورزی و ماشین آلات و محصولات با کیفیت تولید داخل را در بخش کشاورزی فراهم کند.

وی افزود: مصرف برخی از کودها پایین تر از حد و حدود نیاز گیاه است و بیم آن می رود که موجب کاهش تولید در واحد سطح شود.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته با اسراف در مصرف کود مواجه بودیم اما در سه سال اخیر عکس این قضیه اتفاق افتاده است و بواسطه عدم مصرف کود مناسب و کافی در تولید و عملکرد محصول با کاهش تولید مواجه شدیم که دراین زمینه باید چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: مصرف کود به صورت نامتعادل در برخی نهاده ها مثل بذر باعث افزایش هزینه تولید و مصرف می شود و این مصرف نامتعادل باعث به خطر افتادن امنیت غذایی و آلودگی محصولات و عرضه تولیدات آلوده به مواد شیمیایی می شود که کارشناسان باید در مورد مصرف بهینه آن اطلاع رسانی کنند.

شایان ذکر است ، این نمایشگاه با حضور 124 مشارکت کننده داخلی و چهار شرکت خارجی در هشت هزار و 500 مترمربع فضا به ارائه جدیدترین دستاوردها در زمینه کود، سم و بذر ،خدمات کشاورزی و گلخانه ای و آب و آبیاری می پردازد.

در این نمایشگاه مشارکت کنندگانی از استان های تهران، مرکزی، خراسان رضوی، فارس و اصفهان، همراه با مشارکت مستقیم چهار شرکت از کشورهای هلند، ترکیه، عراق و بحرین و همچنین نمایندگانی از کشورهای اسپانیا، چین، کانادا، آمریکا و هند حضور دارند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در ساعت 19 روز 13 بهمن همایشی با عنوان ' آشنایی لازم با خصوصیات و ویژگی های انواع بذر خیار و گوجه و پتانسیل کاشت آن در اقلیم های مختلف ایران' با حضور کارشناسانی از کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه از ساعت 15 تا 21 میزبان متخصصان و بازدیدکنندگان است و از ساعت 9تا 12 صبح روز 13 بهمن به بازدید ویژه متخصصان اختصاص دارد.

 

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62163

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 222
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 222

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32801932
Visitors بازديد هاي امروز: 3268
Visitors بازديد هاي ديروز: 9491

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا