ورود |  عضويت|  EN
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/08/30

هم اندیشی اصلاح الگوی تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر


سرانه تولید شیر در کشور معادل 112 کیلوگرم است و در استان اصفهان سرانه تولید شیرمعادل 235 کیلوگرم میباشد و لازم به توجه است که روزانه1200 تن شیرخام از استان خارج می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان (پاج اصفهان ) ، با حضور اساتید تغذیه ، تولیدکنندگان و مدیران اجرایی استان ، هم اندیشی اصلاح الگوی تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات در محل کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار شد.

در این همایش آقای مهندس نامداری مدیر امور دام سازمان ضمن خیرمقدم به حاضرین و برگزارکنندگان و مشارکت کندگان این مراسم گفت : در بخش کشاورزی و بریژه تولیدات دامی ، استان اصفهان دارای رتبه های اول و دارای مهمترین کیفیت تولید شیر می باشد . وی در ادامه افزود : حدود 3 هزارتن شیر روزانه در استان با کیفیت بالا تولید می شود که از نظر بار میکروبی با توجه به اسناد و نتایج آزمایشگاهی تست شیرخام  دارای رتبه اول می باشد .

وی در ادامه افزود : سرانه تولید شیر در کشور معادل 112 کیلوگرم است و در استان اصفهان سرانه تولید شیرمعادل 235 کیلوگرم میباشد و لازم به توجه است که روزانه1200 تن شیرخام از استان خارج می شود.

در این همایش اساتید دانشگاه و اعضاء هیأت علمی علوم تغذیه در خصوص اهمیت توجه و افزایش مصرف شیر یا لبنیات بصورت جدی را مورد تاکید و توجه قرار دادند و اظهار داشتند مصرف 3 سهم ( هرسهم یک لیوان ) در روز برای هر فرد جهت تامین کلسیم و پتاسیم و همچنین افزایش قدرت بدنی در مقابله با امراض و بیماری هایی قلبی و عروقی و حتی مقابله با انواع سرطانها وبیماری MS  را مورد توجه قرار دادند.

این همایش به همت دبیرخانه شیر و ایستگاه سلامت ، اتحادیه دامداران استان در راستای افزایش سرانه مصرف شیر و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برگزار گردید .                     
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
ارسال شده در تاريخ 02/09/1394
سلام عالي بود خدا قوت خسته نباشيد باعث افتخار استان اصفهانه تشكر از رياست محترم سازمان جهادكشاورزي و معاونت محترم اموردام و مدير محترم اموردام و همه خدمتگذاران و توليد كنندگان بخش اموردام استان اصفهان .عليرضا كريمي تهران
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما درباره پرتال سازمان جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 62141

عالی : 91%
خوب : 4%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 373
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 373

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 32631408
Visitors بازديد هاي امروز: 4583
Visitors بازديد هاي ديروز: 8862

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 پرتال سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا